ANDROIDAPLIKÁCIE A HRYBezpečnosťSpravodajstvo

Prispôsobovanie reklám naprieč Androidom čaká renesancia. Google oznamuje vývojárom, že sa chystajú zmeny

Google oznamuje vývojárom aplikácií, že ku koncu roka začne postupne odstraňovať reklamný identifikátor používateľov.

Personalizácia reklamy je založená na podrobných dátach o používateľoch, ktoré vývojári aktívne zbierajú najmä prostredníctvom aplikácií, či rôznych reklamných systémov. Jednou z najväčších zmien v poslednom období, bola zmena politiky spoločnosti Apple, ktorá začala aktívne informovať používateľov iOS, ku akým dátam pristupujú vývojári aplikácií. Rovnako dala používateľom do rúk nástroj, prostredníctvom ktorého môžu obmedziť zbieranie týchto dát. Najväčším odporcom tohto opatrenia bola podľa očakávania sociálna sieť Facebook. Nie je však jedinou, ktoré nové pravidlá obchodu narobili problémy.

Google plánuje robiť zmeny

V minulosti sme mohli byť svedkami  viacerých vyjadrení spoločnosti Google, že aj oni budú robiť revíziu spôsobu, akým sú zbierané a používané dáta o používateľoch. Zatiaľ čo na internete sa hovorí vo všeobecnosti o systéme FLoC, tak najnovšie Google rozosiela vývojárom aplikácií registrovaných v obchode Google Play e-mailovú správu, v ktorej píše, že neskôr v tomto roku dôjde k zmenám aj v prípade mobilných aplikácií.

Google Play_aktualizacia_odstranenie reklamneho ID
Zdroj: Vosveteit

V súčasnosti vývojári aplikácií využívajú takzvané „advertising ID“, čo je jedinečný používateľský identifikátor. Ide o systém, ktorý vo všeobecnosti štandardizuje zber dát a zároveň umožňuje vývojárom aplikácií štandardizovať speňažovanie softwaru. Rovnako používatelia si môžu v rámci nastavení smartfónu tento identifikátor reštartovať, prípadne pozastaviť, v dôsledku čoho nebudú dostávať prispôsobenú reklamu.

Google sa chystá meniť pravidlá v obchode Play

Táto technológia bude koncom tohto roka odstránenou. Spoločnosť v aktualizácii zásad uviedla, že jej zavedenie bude mať vplyv na aplikácie bežiace na zariadeniach s Androidom 12 od konca roku 2021 a rozšíri sa na aplikácie bežiace na zariadeniach, ktoré podporujú Google Play začiatkom roku 2022. Spoločnosť rovnako dodala, že poskytne alternatívne riešenie na podporu získavania základných informácií, ako aj na získanie štatistických údajov v júli.

Ako môžete vyššie vidieť, tak v súčasnosti nie je presne známe s akou alternatívou Google príde. Môžeme však očakávať, že príde s obdobnou technológiou ako je FLoC, ak nie rovnakou, ale prispôsobenou mobilným aplikáciám a zariadeniam. V každom prípade tieto zmeny prichádzajú vo všeobecnosti po stupňujúcom sa tlaku zo strany verejnosti, ktorá si čoraz viac uvedomuje hodnotu informácií. Rovnako treba dodať, že príjem spoločnosti Google je aktuálne tvorený najmä reklamou a preto bude musieť prísť v dohľadnej dobe s alternatívnym riešením, ktoré uspokojí nielen ich hlad po zárobkoch, ale aj záujmy používateľov.

Viac informácií o tejto téme sa môžete dozvedieť priamo na stránkach podpory Google pre vývojárov aplikácií.

Via  cnbc.com

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy

Martin Borko

Technológie ma fascinujú už niekoľko rokov a to hlavne spotrebná elektronika, ktorá nám dokáže častokrát zjednodušiť každodenné fungovanie. Zároveň však nepohrdnem ani futuristickými technológiami a víziami, o ktorých rád aj píšem.
Close
Close