APLIKÁCIE A HRYAppleSpravodajstvo

Facebook naznačuje, že ak neodsúhlasíme zbieranie údajov, tak nemusí byť neskôr dostupný zadarmo

Sociálna sieť Facebook začala upozorňovať iOS používateľov, že vďaka údajom, ktoré zbiera, poskytuje svoje služby zadarmo. Hrozí nám do budúcnosti spoplatnenie aplikácie?

Apple s predstavením novej verzie iOS 14 priniesol viacero zmien v súvislosti s ochranou osobných údajov. Spoločnosť tieto zmeny zavádza postupne pričom posledné aktualizácia iOS vo veľkej miere ovplyvnila mnoho vývojárov aplikácií a hier. Zmeny ako také spočívajú v tom, že používatelia musia byť transparentnejšie informovaní o tom, ku akým dáta pristupujú vývojári a ako je s týmito dátami následne  zaobchádzané. Rovnako používatelia majú možnosť zamedziť zbieraniu týchto údajov. Jedným z najhlasnejších kritikov tejto novinky, ktorý proti týmto novinkám aktívne bojuje, je sociálna sieť Facebook. Biznis spoločnosti je totiž vo veľkej miere založený na cielení reklamy, a aby spoločnosť bola schopnou ju prispôsobiť čo najlepšie, tak pristupuje k množstvu dát.  

Najnovšie portál TheVerge upozorňuje na nové oznamovacie okno, ktoré sa začalo používateľom zobrazovať v súvislosti s dátami, ku ktorým Facebook pristupuje. 

Facebook naznačuje, že sociálna sieť by mohla byť do budúcna spoplatnená

Ako môžete nižšie vidieť, tak Facebook začal zobrazovať notifikáciu, v ktorej sa dočítate, že dáta ku ktorým pristupuje, využíva za účelom lepšieho cielenia reklamy. Rovnako dodáva, že vďaka týmto údajom, je spoločnosť schopná ponúkať svoje služby bezodplatne. Facebook zároveň hovorí, že prostredníctvom zbierania údajov, pomáha podnikom, ktoré sa spoliehajú na dobre cielenú reklamu.  

„Táto verzia systému iOS vyžaduje, aby sme požiadali o povolenie na sledovanie niektorých údajov z tohto zariadenia s cieľom vylepšiť vaše reklamy. Zistite, ako sme limitovaní používať tieto informácie, ak nevypnete toto nastavenie,“ uvádza sa na obrazovke nižšie. „Informácie o vašej aktivite získané z iných aplikácií a webov používame na to, aby sme vám zobrazovali prispôsobenejšie reklamy, pomáhali udržiavať Facebook bezplatný [a] podporovali firmy, ktoré sa pri oslovovaní svojich zákazníkov spoliehajú na reklamy.“ 

Ako sme už vyššie naznačili, nová verzia iOS vyžaduje zo strany vývojárov, aby na zbieranie informácií dostali zo strany používateľa výslovný súhlas. 

Apple verí, že tieto zmeny prinesú viac transparentnosti do problematiky osobných údajov, ktoré odovzdávame technologickým gigantom. Čo si o tejto problematike myslíte vy, boli by ste potenciálne ochotní platiť za Facebook, ak by nezbieral o vás údaje? Dajte nám vedieť nižšie vás názor.

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy

Martin Borko

Technológie ma fascinujú už niekoľko rokov a to hlavne spotrebná elektronika, ktorá nám dokáže častokrát zjednodušiť každodenné fungovanie. Zároveň však nepohrdnem ani futuristickými technológiami a víziami, o ktorých rád aj píšem.
Close
Close