Reštartovať, či úplne vypnúť smartfón? Tieto dva pojmy si často mýlime, aký je medzi nimi rozdiel?

Niekedy nestačí náš smartfón len reštartovať. Úplné vypnutie a následné zapnutie smartfónu dokáže vyriešiť oveľa viac problémov.

Smartfon restartovanie zariadenia
Zdroj: Vosveteit

Ak sa nám náhodou v smartfóne vyskytne nejaká chyba, prvou pomocou by malo byť reštartovanie smartfónu. Alebo si to teda aspoň myslíme, pretože reštartovanie zariadenia a jeho úplné vypnutie a následné zapnutie sú dva rozličné pojmy. Najčastejšie sa však uchýlime k jednodušiemu postupu a tým je reštartovanie smartfónu. Aký je však medzi týmito postupmi rozdiel a kedy stačí smartfón len reštartovať? A aké výhody má úplné vypnutie smartfónu narozdiel od reštartu?

Vypnúť či reštartovať?

Že je medzi týmito pojmami rozdiel už viete. Možno však neviete, aký veľký je medzi nimi rozdiel. Keď sa totiž rozhodneme náš smartfón len reštartovať, môže to byť pohodlné a zároveň úsporné pre batériu. Náš smartfón sa tak automaticky zapne sám bez akéhokoľvek nášho pokynu. Celý tento proces teda prebehne automaticky a my nič nemusíme sledovať. Má to však aj svoje nevýhody. Hlavnou nevýhodou je to, že počas reštartu zariadenia sa reštartuje len softvér nášho smartfónu. Reštartovanie smartfónu tak dokáže vyriešiť problém na úrovni aplikácií či systému a tiež na úrovni pamäte RAM. Tá sa v prípade reštartu vyčistí a náš smartfón môže pôsobiť rýchlejšie a plynulejšie. Reštartovanie smartfónu však nie je liekom pre všetky problémy a je oveľa kratší a zjednodušený oproti klasickému vypnutiu a zapnutiu zariadenia.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Naopak keď sa rozhodneme náš smartfón úplne vypnúť a nielen reštartovať, v tej chvíli by sa mali vypnúť úplne všetky súčasti zariadenia. Smartfón si odpočinie a po jeho opätovnom zapnutí by mohol svoju chybu napraviť, nakoľko všetky hardvérové súčasti budú znovu rozpoznané a softvér bude opätovne načítaný od nuly. Nevýhodou úplného vypnutia smartfónu je to, že ho budeme musieť opätovne manuálne zapnúť. To je však úplná maličkosť v porovnaní s tým, aké problémy to dokáže vyriešiť. Medzi vypnutím a zapnutím smartfónu sa však odporúča nejakú chvíľku počkať, aj keď len pár sekúnd. Model si tak „vydýchne“ a bude sa môcť opätovne vrátiť do prevádzky v plnej sile.

Kedy je teda reštart na mieste a čo je lepšie?

Ako ste už pochopili z vysvetlenia vyššie, vždy je lepšie smartfón manuálne vypnúť a zapnúť ako ho len reštartovať. Ak vám však ide čisto len o preventívne reštartovanie, ktoré by sme mali najlepšie praktizovať každé 2-3 dni, vtedy nám stačí úplne klasický a jednoduchý reštart. Ak však máme v smartfóne nejaký problém, ktorý chceme skúsiť vyriešiť vypnutím zariadenia, vtedy je na mieste skôr klasické vypnutie a zapnutie. Aj keď tieto pojmy teda znejú docela podobne a mnohí si ich mýlia, v skutočnosti je medzi nimi obrovský rozdiel a mali by sme si na to dávať pozor.

Ako sme už spomenuli, preventívne reštartovať smartfón by mal každý jeden používateľ za cieľom správneho chodu smartfónu. Vypínať a zapínať smartfón tak často však nemusíme, ak to teda nevyžaduje konkrétna situácia. Veríme, že si tieto pojmy už teda nebudete mýliť a nabudúce zvolíte tú správnu alternatívu pre váš smartfón.

Poznali ste rozdiely medzi vypnutím a reštartovaním? A ktorý postup ste praktizovali? Podeľte sa s nami v komentároch!

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre