HuaweiSamsungSpravodajstvoXiaomi

IDC potvrdzuje dominanciu Samsungu. Huawei však raketovo rastie, Xiaomi zas mierne padá

Samsung potvrdzuje podľa dát IDC pozíciu najväčšieho výrobcu smartfónov. Huawei však raketovo rastie. Technologický tiger Xiaomi mierne padá.

Týždeň dozadu spoločnosť Canalys uverejnila štatistiky týkajúce sa predajov smartfónov za 3. kvartál tohto roka. Z  nich vyplynulo, že spoločnosť Samsung je dominantným hráčom na trhu v globálnom meradle, ktorý z celkového počtu predaných zariadení predal až 22,4%. Druhá najúspešnejšia spoločnosť bola Huawei, ktorá predala 19% zariadení z celkového počtu predaných smartfónov. Potom nasledovala spoločnosť Apple (12,30%), Xiaomi (9,20%) a Oppo (9,10%). Spomedzi nich najviac rástla spoločnosť Huawei, ktorá predala za rovnako sledované obdobie o 29% zariadení viac. Na opačnom konci zas stála spoločnosť Apple, ktorá predala o 7% zariadení menej a Xiaomi, ktorej predaje klesli o 3%.

Dnes uverejnila štatistiky spoločnosť IDC, ktorá hovorí, že celkovo bolo predaných 358,3 miliónov smartfónov (pozn. redakcie: oproti Canalys sa jedná o  rozdiel v podobe 6 miliónov predaných smartfónov k lepšiemu). IDC potvrdzuje poradie na prvých 5 priečkach, avšak s  mierne odlišnými číslami. Podľa ich dát spoločnosť Samsung predala 78,2 milióna smartfónov (oproti 78,9), Huawei predal 66,6 milióna smartfónov (oproti 66,6), Apple predal 46,6 milióna smartfónov (oproti 43,5), spoločnosť Xiaomi predala 32,7 milióna smartfónov (oproti 32,5) a 5. najväčším výrobcom je spoločnosť Oppo s 31,2 miliónmi predaných zariadení (oproti 32).

IDC predaje smartfonov 3. kvartal
Zdroj: IDC

Dáta spoločnosti IDC zároveň hovoria, že najväčší rast zaznamenala spoločnosť Huawei, ktorá predala v  sledovanom období o 28,2% zariadení viac, a to aj napriek sankciám zo strany USA. Druhou najviac rastúcou spoločnosťou je Samsung s 8,3% rastom. Tu sa musíme pozastaviť, lebo Canalys odhadol rast na 11%. V prípade spoločnosti Apple je však rozdiel najväčším. Zatiaľ čo Canalys hovorí, že Apple predal o 7% zariadení menej, tak IDC zas hovorí o poklese predajov len o 0,6%. V prípade Xiaomi je ten rozdiel v predajoch minimálny. Canalys hovorí, že spoločnosť predala o 3% menej smartfónov, zatiaľ čo IDC hovorí o poklese predaja o 3%. V prípade spoločnosti Oppo Canalys hovorí, že celkovo spoločnosť predala o 6% viac zariadení, IDC zas hovorí „len“ o 4,1%.

V  každom prípade, dáta spoločnosti IDC sú z veľkej časti podobnými tým Canalysu. Môžeme tak hovoriť o validných dát z oboch zdrojov.

Canalys v  závere na margo výsledku spoločnosti Samsung a Huawei hovorí:

„Napriek tomu, že HUAWEI čelí výzvam na mnohých medzinárodných trhoch, v treťom štvrťroku zdvojnásobila predaje v Číne. Spoločnosť Samsung ťažila najviac z problémov spoločnosti Huawei, pomocou zvyšovania počtu cenovo dostupnejších smartfónov zo série A, zatiaľ čo v Číne ostatní domáci konkurenti cítili úbytok predajov na úkor HUAWEI.“

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Tagy
Apple Huawei Oppo Samsung Xiaomi

Martin Borko

Som zakladateľom portálu Vosveteit.sk, ktorý dnes patrí medzi najväčšie technologické webové stránky na Slovensku.
Close
Close