Závislosť na počítačových hrách je oficiálne podľa Svetovej zdravotníckej organizácia chorobou. Takto WHO definuje závislosť

hry pexels-photo-194511
Zdroj: Pexels.com

Je hranie počítačových či iných hier závislosťou? Ak ste argumentovali, že ani Svetová zdravotnícka organizácia (ďalej už len ako WHO) neovládateľné hranie hier nepodkladá za chorobu, tak už tento argument nebudete môcť použiť. Počas víkendu bola schválená 11. úprava verzie ICD, v rámci ktorej je riešená aj spomínaná problematika.

Nekontrolovateľné hranie hier je oficiálne chorobou

Prvýkrát sme sa s návrhom neovládateľného hrania hier ako závislosťou mohli stretnúť koncom roka 2017. Neskôr v roku 2018 sme sa mohli zoznámiť s prvou klasifikáciou a následným zariadením do 11. verzie dokumentu ICD. WHO v priebehu tohto víkendu informovala, že v Ženeve prebehlo hlasovanie, ktoré dopadlo schválením dokumentu.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

WHO definuje závislosť na hrách ako:

„Porucha hier je charakterizovaná vzorom pretrvávajúceho alebo opakovaného herného správania („digitálne hry“ alebo „videohry“), ktoré môžu byť online (t. J. Cez internet) alebo offline, ktoré sa prejavujú ako:

– narušená kontrola nad hraním (napr. nástup, frekvencia, intenzita, trvanie, ukončenie, kontext);

– zvýšenie priority hier, pokiaľ hry majú prednosť pred inými životnými záujmami a každodennými činnosťami; a pokračovanie alebo eskalácia hier napriek výskytu negatívnych dôsledkov. Štruktúra správania je dostatočne závažná na to, aby viedla k významnému poškodeniu v osobných, rodinných, sociálnych, vzdelávacích, pracovných alebo iných dôležitých oblastiach fungovania.

– Spôsob správania sa hier môže byť kontinuálny alebo epizodický a opakujúci sa. Chovanie v hre a iné funkcie sú zvyčajne zjavné po dobu najmenej 12 mesiacov, aby sa mohla stanoviť diagnóza, hoci požadovaná doba trvania sa môže skrátiť, ak sa splnia všetky diagnostické požiadavky a príznaky sú závažné.“

WHO pri argumentácií sa odvoláva na dve samovraždy, ktoré sa stali v Indii, keď došlo k zakázaniu hry PUBG. Samozrejme, hry majú na svedomí aj iné problémy, napríklad hra Fortinte má podľa štatistík na svedomí viac ako 200 rozvodov. Japonský minister zdravotníctva, Nikkei zas udáva, že počet postihnutých študentov sa za posledných 5 rokov zdvojnásobnil. Celkovo odhadujú, že problémy s hraním počítačových hier má viac ako 900.000 ľudí.

Zdroj: WHO

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre