Zaradenie ekologickejšieho „bezadaptérového“ balenia smartfónu Mi 11 do predaja zatiaľ príliš veľa úspechu nezožalo

Predaj len nedávno predstavenej vlajkovej lode od Xiaomi bol zahájený na čínskom trhu. Prvé predajné štatistiky nám napovedajú, ako si novinka vedie.

Zdroj: mi.com

Nový Xiaomi Mi 11 je už v plnom prúde dobýjania čínskeho trhu. Prvé predajné štatistiky, o ktorých sme vás informovali aj na portáli Xiaomiportal.sk, naznačujú, že novinka opäť nadviaže na svojich populárnych predchodcov. Populárny čínsky výrobca totižto v priebehu 5 minút od spustenia predaja zaznamenal obrat vo výške 1,5 miliardy Juanov, čo je v prepočte až 190 miliónov eur. Prvé predajné štatistiky nám však prezrádzajú o čosi viac, ako len samotný obrat výrobcu.

„Ekológia“ zatiaľ príliš úspechu nezožala

Ako už iste väčšina z vás vie, nový Xiaomi Mi 11 nadviazal na trend, ktorý nastolila spoločnosť Apple s jej aktuálnou vlajkovou sériou iPhone 12. Xiaomi sa totižto rozhodlo nepribaliť ku smartfónu nabíjací adaptér, pričom výrobca toto rozhodnutie považoval za ekologické pre planétu. I keď zredukovanie veľkosti balenia a vytváranie ďalšieho zbytočného elektroodpadu má nepochybne prínos pre našu klímu, v očiach prvých záujemcov hrá ekológia na druhé husle. Záujem o „ekologické“ balenie na čínskom trhu je zatiaľ minimálny.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Portál Gizmochina totižto len pred pár hodinami informoval o tom, že po ekologickom balení smartfónu Mi 11 zatiaľ siahlo iba zhruba 6% majiteľov novej vlajkovej lode. V číslach tak ide o zhruba 20 000 balení, čo je v porovnaní s celkovým počtom až 330 000 pomerne zanedbateľná čiastka. Tieto nie moc lichotivé štatistiky z pohľadu ekologickejšieho balenia však majú aj „dobrú“ stranu mince v podobe lepšej prognózy do budúcna.

Súboj balení zatiaľ nie je férový

Spoločnosť Xiaomi sa totižto pri spustení predaja rozhodlo zaradiť do ponuky aj špeciálnu edíciu, ku ktorej bezplatne pribaľuje 55W GaN nabíjací adaptér, ktorý sa na čínskom trhu predáva za zhruba 12 eur. Špeciálna edícia však na trhu nebude večne, no zároveň treba dodať, že Xiaomi už vopred informovalo o dostupnosti verzie s adaptérom, za ktorú si zákazníci na čínskom trhu priplatia iba cenu adaptéru navyše, čiže v prepočte o 12 eur viac.

Väčšina zákazníkov, ktorí si uchmatli svoj nový Mi 11 ihneď po spustení predaja, takmer určite primárne siahla po balení s bezplatným darčekom. Stále však treba mať na pamäti, že ak bude adaptér tak cenovo dostupný, ako zatiaľ výrobca avizoval, podiel predaných zariadení bez pribaleného adaptéru určite nebude taký veľký, ako by sa mohlo prvotne zdať.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre