Spravodajstvo

Zabudnime na „Facebook“. Materská spoločnosť sociálnej siete mení názov. Privítajme „Metu“. Čo sa za tým skrýva?

Facebook už nie je len o „sociálnych sieťach“, ale o Metaverse, novej generácii mobilného internetu.

Už nejaký ten piatok sa šepká o projekte Metaverse a o tom, že sociálna sieť Facebook, chce zmeniť meno svojej materskej spoločnosti. To sa najnovšie deje. Na tému upozorňuje portál cbsnews.com.

Facebook sa mení na Meta

Najnovšie, šéf sociálnej siete Mark Zuckerberg oznamuje, že názov spoločnosti Facebook sa mení na Meta. Druhým dychom dodal, že meno sociálnej siete zostáva zachované.

Čo sa schováva za touto radikálnou zmenou, ktorá prišla po viac ako 17 rokoch? Ako už asi tušíte, tak ide práve o projekt Metaverse, ktorý je konceptom internetu novej generácie.

„Odteraz budeme najprv Metaverse, nie Facebook,“ povedal Zuckerberg počas hlavného prejavu na výročnej vývojárskej konferencii spoločnosti. „Dúfam, že ľudia spoznajú značku Meta a budúcnosť, za ktorou stojíme.“

Generálny riaditeľ spoločnosti rovnako prízvukoval, že odteraz sa budú sústreďovať najmä na virtuálnu realitu a produkty spojené s touto témou, ktoré budú schopné pripájať ľudí do virtuálneho sveta. Zuckerberg odhaduje, že v priebehu nasledujúcej dekády, približne jedna miliarda ľudí sa bude pripájať do virtuálneho sveta.

Spoločnosť opisuje Metaverse ako trojrozmerný virtuálny priestor, kde budú môcť používatelia vytvárať vlastne avatary, ktoré ich budú reprezentovať. Podľa neho, Metaverse a teda aj virtuálny svet, umožní ľuďom hrať nielen videohry v rozšírenej realite, ale i sledovať filmy, navštevovať koncerty, spolupracovať s kolegami, stretávať sa s priateľmi a podobne. Inými slovami, pôjde o „druhý“ svet, v ktorom budeme paralelne existovať spolu s tým reálnym.

„Práve teraz je naša značka tak úzko spojená s jedným produktom, že nemôže predstavovať všetko, čo robíme dnes, nieto ešte v budúcnosti,“ povedal Zuckerberg.

Zuckerberg ešte nedávno nazval Metaverse ako novú generáciu mobilného internetu. Podľa aktuálnych informácií z konferencie Keynote, skutočne tomu tak môže byť. Otázkou však zostáva, či Facebook „nepredbehuje“ svoju dobu a či sme na takýto posun ako ľudia pripravení. Rovnako však netreba zabúdať na množstvo škandálov, ktoré má sociálna sieť sa sebou v súvislosti s ochranou dát a algoritmami, ktorých cieľom je, aby sme na sociálnej sieti trávili čoraz viac času. To je aj jeden z dôvodov, prečo viacero expertov nie je nadšených z tohto smerovania pod záštitou Facebooku, resp. Meta.

V každom prípade, nasledujúce roky nás čaká vzrušujúca jazda, ktorá veríme, že dopadne dobre.

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy

Martin Borko

Technológie ma fascinujú už niekoľko rokov a to hlavne spotrebná elektronika, ktorá nám dokáže častokrát zjednodušiť každodenné fungovanie. Zároveň však nepohrdnem ani futuristickými technológiami a víziami, o ktorých rád aj píšem.
Close
Close