AppleBezpečnosťSpravodajstvo

Za 1. kvartál 2020, sa hackeri pri Phishing útokoch najviac zameriavali na používateľov spoločnosti Apple

Za prvý kvartál tohto roku Phishing útokmi boli najviac ohrození používatelia spoločnosti Apple. Rástli aj útoky prostredníctvom mobilného prehliadania internetu.

Hoci si myslíme, že sme vo všeobecnosti imúnni voči Phishing útokom, tak opak je pravdou. Podľa dát spoločnosti checkpoint.com ide aktuálne o jednu z najučenejších foriem kybernetických útokov. Viac ako 30% dát, ktoré boli ukradnuté alebo iným spôsobom zneužité, pochádza totiž práve z tohto typu kybernetickej aktivity. Len pre zaujímavosť, v 78% prípadoch, bol Phishing prítomným v kybernetických špionážnych incidentov a pri inštalácii a používaní zadných vrátok do sietí.

Pod Phishing útokom si môžete predstaviť napríklad napodobňovanie webových stránok, ktoré vyzerajú ako oficiálné, v rámci ktorých sa útočník snaží získať potrebné údaje od jednotlivých používateľov. Najčastejším spôsobom, ako sa šíri tento typ útokov je prostredníctvom e-mailov a falošných stránok, ktoré na prvý pohľad vyzerajú rovnako, ako tie originálne s tým rozdielom, že napríklad v adrese stránky je malý preklep, ktorý si mnohí ľudia nevšimnú. Používatelia sa následne v dobrej domnienke  prihlasujú do služieb, vykonávajú platby a podobne. V skutočnosti však odovzdávajú svoje dáta útočníkom.

Výskumníci Check Point Research najnovšie prišli s reportom, v rámci ktoré odhaľujú, že za prvý kvartál tohto roka bola najviac ohrozená platforma od spoločnosti Apple. Tá bola podľa správy totiž najviac napodobňovanou. Domnievajú sa, že to bolo spôsobené tým, že spoločnosť predstavila v prvom kvartáli nové Apple Watch, ktoré vzbudzovali záujem u širokej verejnosti. Nižšie si môžete pozrieť percentuálne zastúpenie Phishing útokov naprieč jednotlivými TOP platformami a značkami.

Email (18% útokov)

  • Yahoo
  • Microsoft
  • Outlook
  • Amazon

Web (59% útokov)

  • Apple
  • Netflix
  • PayPal
  • eBay

Mobilné (23% útokov)

  • Netflix
  • Apple
  • WhatsApp
  • Chase

Odvetvia

  • Technológie
  • Bankovníctvo
  • Média

„Počas prvého štvrťroku 2020 sa podobné značky používali v mobilných a webových phishingových útokoch, medzi ktoré patrili bankové a streamingové služby, ako napríklad Chase a Netflix. Web phishing mal najvýznamnejší podiel s 59%, nasledoval mobilný phishing ako druhý najbežnejší útok. V porovnaní so 4. kvartálom z roku 2019, sa umiestnil na treťom mieste. Dôvodom je to, že ľudia trávia viac času na svojich mobilných telefónoch počas pandémie Coronavirus, ktorý využívajú počítačoví zločinci.“ píšu analytici v reporte.

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy

Martin Borko

Technológie ma fascinujú už niekoľko rokov a to hlavne spotrebná elektronika, ktorá nám dokáže častokrát zjednodušiť každodenné fungovanie. Zároveň však nepohrdnem ani futuristickými technológiami a víziami, o ktorých rád aj píšem.
Close
Close