SpravodajstvoXiaomi

Xiaomi sa „topí v peniazoch“. Spoločnosť zverejnila finančné výsledky za 2. kvartál 2021. Takto sa im darilo!

Xiaomi zverejnilo finančné výsledky za 2. kvartál 2021. Z nich vyplýva, že spoločnosť dosiahla nielen rekordné príjmy, ale aj zisky.

Spoločnosť Xiaomi v priebehu včerajšieho dňa oznámila finančné výsledky za druhý kvartál tohto roka. Z nich vyplynulo, že Xiaomi vygenerovalo príjem približne 13,5 miliardy dolárov, čo je o +64% viac, ako tomu bolo v rovnakom sledovanom období minulého roka. Zisk spoločnosť dosiahol 7 miliárd yuaonov, čo je po prepočte okolo 0,92 miliardy dolárov. V porovnaní so rovnakým sledovaným obdobím minulého roka, zisk spoločnosti vzrástol o +19,1%. Na tému upozorňuje portál Gizchina.com.

Spoločnosti Xiaomi má dôvod na radosť. Príjmy jej opäť skokovo rástli!

Publikované správy ďalej odhaľujú, že Xiaomi k rastu dopomohol prudký rast na globálnom trhu. Rovnako treba spomenúť, že v júni tohto roka, po prvýkrát v histórii spoločnosti, aktívny počet používateľov MIUI presiahol 453,8 milióna používateľov (pozn. redakcie: ide aj o používateľov iných zariadení, ako sú smartfóny. Ide napríklad aj o používateľov chytrých televízorov a podobne). Len pre porovnanie, pri medziročnom porovnaní to je o +32,1% používateľov viac.

Ďalej treba spomenúť, že z týchto používateľov tvorí 124 miliónov používateľov z domácej Číny. Za posledný kvartál spoločnosti na domácom trhu pribudlo 5,3 milióna používateľov.

Nemožno však nepovedať, že Xiaomi investovalo nemalé prostriedky do marketingu. Podľa publikovaných dát, spoločnosť investovala rekordných 4,5 miliardy yuanov, čo je približne 650 miliónov dolárov. V medziročnom porovnaní to predstavuje nárast nákladov na marketing o objeme +46,2%.

Finančná správa ďalej odhaľuje, že v druhom štvrťroku tohto roka, ostatné príjmy dosiahli zo služieb Xiaomi s pridanou hodnotou 1,6 miliardy juanov (247,0 milióna dolárov). To je medziročný pokles o -10,3%. V druhom štvrťroku 2021 dosiahli príjmy zo zahraničných internetových služieb Xiaomi 1,1 miliardy (169,8 milióna dolárov), čo je medziročný nárast o 96,8%.

Xiaomi mieri na vrchol

V závere treba dodať, že spoločnosť Xiaomi je aktuálne trhovým lídrom na 22 trhoch naprieč svetom. Ďalej, Xiaomi sa po prvýkrát v histórii stalo najväčším predajcom smartfónov v Európe a v Juhovýchodnej Ázii. Zaujímavosťou je, že priemerné predajná cena smartfónu je stabilnou už dlhšie obdobie a to na úrovni okolo 173,39 dolárov. V závere treba dodať, že Xiaomi sa v druhom štvrťroku umiestnilo na druhom mieste na svete, čo sa týka predaja smartfónov. Jeho podiel na trhu dosiahol 16,7%. Globálne dodávky vlajkových lodí spoločnosti presiahli 12 miliónov kusov predaných smartfónov.

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy

Martin Borko

Technológie ma fascinujú už niekoľko rokov a to hlavne spotrebná elektronika, ktorá nám dokáže častokrát zjednodušiť každodenné fungovanie. Zároveň však nepohrdnem ani futuristickými technológiami a víziami, o ktorých rád aj píšem.
Close
Close