Xiaomi priznáva závažnú bezpečnostnú chybu a zároveň vysvetľuje čo sa stalo

Xiaomi priznáva problémy s náhodným prenosom obrazu z bezpečnostnej kamery neautorizovaným používateľov. Chyba by mala byť už odstránená.

Xiaomi priznava chybu
Zdroj: Reddit

Len pár hodín dozadu sme Vám priniesli správy o tom, že bezpečnostná kamera od spoločnosti Xiaomi po pripojení do služby Google Nest Hub náhodne odosiela obraz cudzím používateľom. Správu sme ukončili s dodatkom, že nevieme či sa jedná o chybu spoločnosti alebo o iný problém, vzhľadom na to, že kamera, na ktorej bol objavený problém nepochádzala z oficiálneho obchodu výrobcu. Teraz vieme povedať, že problém bol identifikovaný a jeho pôvodcom je chyba vo software/i, ktorá bola distribuovaná v rámci aktualizácie koncom decembra.  Na stanovisko spoločnosti upozorňuje portál xda-developers.com.

Spoločnosť Xiaomi v rámci stanoviska, ktoré publikovala priznáva, že chyba leží na ich pleciach a bola spôsobená chybou vo vyrovnávacej pamäti, ktorá nastala 26. decembra. Spoločnosť zároveň dodáva, že táto bezpečnostná chyba sa priamo dotkla malého množstva používateľov, ale druhým dychom hovorí, že je jej to aj napriek tomu ľúto. Kompletné stanovisko spoločnosti si môžete prečítať nižšie.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

„Spoločnosť Xiaomi vždy uprednostňovala ochranu súkromia a informácií našich používateľov. Sme si vedomí, že pri pripájaní Mi Home Security Camera Basic 1080p do Google Home Bub sa vyskytol problém. Ospravedlňujeme sa za spôsobené nepríjemnosti našim používateľov.

Náš tím ako sa o chybe dozvedel okamžite problém začal riešiť a teraz už je vyriešený. Pri prešetrovaní sme zistili, že problém bol spôsobený aktualizáciou vyrovnávacej pamäte 26. decembra 2019, ktorá bola navrhnutá na zlepšenie kvality streamovania kamery. Stalo sa to iba vo veľmi zriedkavých situáciach. Táto situácia sa stala len v prípadoch kedy integrovala Mi home Security Camera Basic 1080p a Google Home Hub s obrazovkou počas slabého internetového pripojenia.

Zistili sme tiež, že 1044 používateľov bolo s takouto integráciou, pričom to mohlo ovplyvniť iba niekoľko z nich s mimoriadne zlými sieťovými podmienkami. Tento problém sa nestane, ak je fotoaparát prepojený s aplikáciou Mi Home spoločnosti Xiaomi.

Spoločnosť Xiaomi komunikovala pri oprave problému so spoločnosťou Google, a zároveň sme  službu momentálne zneprístupnili, kým sa úplne nevyrieši hlavná príčina problému, aby sme si boli istí, že sa situácia už nebude opakovať.“

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre