AppleSpravodajstvoXiaomi

Xiaomi oficiálne predbieha Apple a stáva sa 2. najväčším výrobcom smartfónov na svete

Svetové dodávky smartfónov po celom svete stúpli za posledný kvartál až o 12%. Rast Xiaomi bol najdominantnejší.

Celosvetový rast čínskeho Xiaomi je jednoducho nezastaviteľný. Stále populárnejší výrobca sa v poslednom kvartáli tohto roka stal oficiálne 2. najväčším výrobcom smartfónov na svete. Pokoril tak dlhoročného rivala, americkú spoločnosť Apple. Tá aj napriek celosvetovému nárastu dodávok smartfónov v poslednom kvartáli zaznamenala minimálny rast. Prvá dvojica v podobe výrobcov Samsung a Xiaomi pritom trhá historické rekordy.

Trhu stále dominuje Samsung

Prvú priečku si po 12% celosvetovom raste dodávok smartfónov stále udržal juhokórejský Samsung, ktorý si udržal 19% trhový podiel. V druhom kvartáli tohto roka však výrobca zaznamenal naozaj úspešný rast v podobe 15% oproti predošlému obdobiu, uvádza analytická spoločnosť Canalys vo svojej najnovšej správe (via Techradar.com).

Xiaomi opäť vystrkuje rožky

Druhú priečku pomerne nečakane najnovšie obsadilo už spomínané Xiaomi, ktoré zaznamenalo doslova raketový rast. V číslach sa jedná o nárast až 83%, vďaka čomu má aktuálne trhový podiel na úrovni 17%. V prípade ďalšieho rastu je tak len otázkou času, kedy bude dýchať na krk aktuálne najväčšiemu konkurentovi v podobe juhokórejského Samsungu.

Ostatní výrobcovia zaostávajú, popularita čínskych značiek však stále rastie

Na tretej priečke sa najnovšie ocitol americký Apple, ktorý v poslednom období zaznamenal minimálny rast v podobe 1%. Trhový podiel spoločnosti na trhu so smartfónmi sa tak ustálil na 14% a pravdepodobnosť, že sa toto číslo v nasledujúcom období výrazne zmení, je naozaj malá.

svetove dodavky smartfonov xiaomi vs apple
Zdroj: Canalys

Americkému výrobcovi z Coupertina však pomaly ale isto začínajú dýchať na krk ďalší čínski výrobcovia, ktorí zaznamenali obrovské nárasty v dodávkach smartfónov. Konkrétne sa jedná o v našich končinách nie moc známych výrobcov Oppo a Vivo, ktorí idú v šľapajách svojho krajana Xiaomi. Obe spoločnosti sa po druhom štvrťroku 2021 zastavili na 10% trhových podieloch, pričom zaznamenali nárast 28%, respektíve 27% v prípade druhého spomínaného výrobcu.

Vylepšená stratégia

Rapídne zvýšenie trhového podielu a nárast v dodávkach zariadení nie je v prípade spoločnosti Xiaomi náhodou. Spoločnosť v poslednom období výrazne pozmenila svoju stratégiu, čo sa odráža aj na samotných predajoch vo všetkých kútoch sveta. Viac ako 300% nárast v latinskej Amerike, 150% nárast v Afrike, ale aj až 50% nárast v západnej Európe. Podľa analytikov však veľkú úlohu zohráva cenová politika. Priemerná predajná cena je v prípade Xiaomi o 40% až 75% nižšia, ako je tomu v prípade značiek Samsung a Apple. Dobrou stratégiou je podľa analytikov aj vytvorenie niekoľkých podznačiek (Redmi, Poco, Black Shark), ktoré vytvárajú špecifické typy zariadení.

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy
Close
Close