Xiaomi oficiálne predbieha Apple a stáva sa 2. najväčším výrobcom smartfónov na svete

Svetové dodávky smartfónov po celom svete stúpli za posledný kvartál až o 12%. Rast Xiaomi bol najdominantnejší.

Xiaomi vs Apple
Zdroj: Vosveteit.sk

Celosvetový rast čínskeho Xiaomi je jednoducho nezastaviteľný. Stále populárnejší výrobca sa v poslednom kvartáli tohto roka stal oficiálne 2. najväčším výrobcom smartfónov na svete. Pokoril tak dlhoročného rivala, americkú spoločnosť Apple. Tá aj napriek celosvetovému nárastu dodávok smartfónov v poslednom kvartáli zaznamenala minimálny rast. Prvá dvojica v podobe výrobcov Samsung a Xiaomi pritom trhá historické rekordy.

Trhu stále dominuje Samsung

Prvú priečku si po 12% celosvetovom raste dodávok smartfónov stále udržal juhokórejský Samsung, ktorý si udržal 19% trhový podiel. V druhom kvartáli tohto roka však výrobca zaznamenal naozaj úspešný rast v podobe 15% oproti predošlému obdobiu, uvádza analytická spoločnosť Canalys vo svojej najnovšej správe (via Techradar.com).

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Xiaomi opäť vystrkuje rožky

Druhú priečku pomerne nečakane najnovšie obsadilo už spomínané Xiaomi, ktoré zaznamenalo doslova raketový rast. V číslach sa jedná o nárast až 83%, vďaka čomu má aktuálne trhový podiel na úrovni 17%. V prípade ďalšieho rastu je tak len otázkou času, kedy bude dýchať na krk aktuálne najväčšiemu konkurentovi v podobe juhokórejského Samsungu.

Ostatní výrobcovia zaostávajú, popularita čínskych značiek však stále rastie

Na tretej priečke sa najnovšie ocitol americký Apple, ktorý v poslednom období zaznamenal minimálny rast v podobe 1%. Trhový podiel spoločnosti na trhu so smartfónmi sa tak ustálil na 14% a pravdepodobnosť, že sa toto číslo v nasledujúcom období výrazne zmení, je naozaj malá.

svetove dodavky smartfonov xiaomi vs apple
Zdroj: Canalys

Americkému výrobcovi z Coupertina však pomaly ale isto začínajú dýchať na krk ďalší čínski výrobcovia, ktorí zaznamenali obrovské nárasty v dodávkach smartfónov. Konkrétne sa jedná o v našich končinách nie moc známych výrobcov Oppo a Vivo, ktorí idú v šľapajách svojho krajana Xiaomi. Obe spoločnosti sa po druhom štvrťroku 2021 zastavili na 10% trhových podieloch, pričom zaznamenali nárast 28%, respektíve 27% v prípade druhého spomínaného výrobcu.

Vylepšená stratégia

Rapídne zvýšenie trhového podielu a nárast v dodávkach zariadení nie je v prípade spoločnosti Xiaomi náhodou. Spoločnosť v poslednom období výrazne pozmenila svoju stratégiu, čo sa odráža aj na samotných predajoch vo všetkých kútoch sveta. Viac ako 300% nárast v latinskej Amerike, 150% nárast v Afrike, ale aj až 50% nárast v západnej Európe. Podľa analytikov však veľkú úlohu zohráva cenová politika. Priemerná predajná cena je v prípade Xiaomi o 40% až 75% nižšia, ako je tomu v prípade značiek Samsung a Apple. Dobrou stratégiou je podľa analytikov aj vytvorenie niekoľkých podznačiek (Redmi, Poco, Black Shark), ktoré vytvárajú špecifické typy zariadení.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre