SpravodajstvoXiaomi

Vytratia sa z trhu cenovo dostupné smartfóny s logom Xiaomi? Analytici prichádzajú s týmito zisteniami!

Xiaomi stále viac otvára nožnice s cenotvorbou smartfónov Xiaomi, Poco a Redmi, pričom z materskej firmy sa postupne stáva výlučne prémiový výrobca.

Xiaomi nie je len výrobcom smartfónov, ale aj ďalšej elektroniky akou sú napríklad slúchadlá, chytré náramky a hodiny, elektrické kolobežky a podobne. Inými slovami, ide o komplexného výrobcu elektroniky.

Hoci spoločnosť už niekoľko rokov pôsobí vo viacerých oblastiach podnikania, tak aj napriek tomu sa nám primárne spája so smartfónmi. Dôvodom je, že Xiaomi má skvelý pomer ceny a výkonu svojich zariadení. Vďaka tejto cenovej politike sa spoločnosti darí dlhodobo rásť a to aj v aktuálnej pandémii, zatiaľ čo ostatným výrobcom predaje smartfónov stagnujú, prípadne klesajú.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Xiaomi postupne mení stratégiu a viac segmentuje dcérske značky

Analytická zo spoločnosti counterpointresearch prišli so zaujímavými zisteniami. Poukazujú hlavne na meniacu sa stratégiu spoločnosti, ktorá viac segmentuje jednotlivé značky a podznačky do rôznych cenových kategórií.

V súčasnosti do konzorcia Xiaomi patria ďalší výrobcovia smartfónov, akými sú Poco, Redmi, či Meitu. Analytici poukazujú na cenotvorbu smartfónov, ktorá sa plynúcim časom výrazne zmenila. Zatiaľ čo v minulosti sme mohli pod značkou Xiaomi kúpiť viac menej smartfón každej cenovej kategórie, tak dnes pod logom Xiaomi kúpime už viac menej len drahšie modely smartfónov. Ďalej, dcérska značka Poco podľa analytikov tvorí akýsi „medzistupeň“ medzi Xiaomi a Redmi. Analytici v prípade značky Poco však dodávajú, že si razí „vlastnú cestu“.

„Portfólio zahŕňalo aj spoločnosť Poco, ktorá sa vyčlenila ako samostatná značka. Ak sa ale pozriete na celkovú stratégiu, Poco sa zameriava na medzeru, ktorá v segmente stredných a high-end zariadení zostáva. Rozhodnutie oslobodiť spoločnosť Poco má zmysel, pretože pomôže spoločnosti Xiaomi sa postupne zamerať výlučne na prémiový segment, zatiaľ čo spoločnosť Poco môže vo svojom segmente pokračovať ako „zabijak vlajkových lodí“.“ píšu analytici v publikovanej správe.

Analytici ďalej hovoria, že je bádať pri smartfónoch Redmi, že spoločnosť sa primárne sústreďuje na cenovo dostupnejšie zariadenia. Rovnako dodávajú, že pre značku je typické, že odstupom času prináša novšie technológie do dostupnejších smartfónov z drahších zariadení.

Xiaomi_cenova strategia spolocnosti
Zdroj: counterpointresearch

Analytici ďalej dodávajú, že tento trend cenotvorby smartfónov je stále výraznejším a viac prítomným pričom do budúcna dôjde pravdepodobne k „úplnej segmentácii“ značiek. Zároveň však treba dodat, že Xiaomi sa k tejto stratégii čiastočne v minulosti priznalo, keď publikovalo infografiku, v ktorej ukázalo, do ktorej cenovej kategórie patria jednotlivé modelové rady smartfónov.

Čo si myslíte o publikovaných správach vy? Vnímate tento trend, alebo skôr nie? Dajte nám vedieť váš názor nižšie v komentároch.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close