SpravodajstvoTechnológie

Vlakom rýchlejšie ako lietadlom? Čína ukazuje super rýchly vlak „Maglev“, ktorý by mohol brázdiť železničné trate už budúci rok

Cestovanie bez pochyby patrí ku každodennej rutine väčšiny z nás. Cestujeme za prácou, na dovolenku, za rodinou a podobne. Na krátke vzdialenosti vo väčšine prípadoch využívame autá, autobusy či vlaky, a na dlhšie trate sa presúvame pomocou lietadiel, ktoré sa dnes považujú za najrýchlejší spôsob prepravy na dlhé vzdialenosti. Čína však opäť raz ukazuje ako sú technologicky popredu pred ostatným svetom. Ukázala super rýchly vlak „Maglev“. Na tému upozorňuje portál Chinadaily.com.

Super rýchly vlak Maglev

Minulý týždeň spoločnosť Railway Rolling Stock Corporation, ktorá je vlastnená Čínou ukázala nový prototyp super rýchleho vlaku, ktorý využíva magnetickú levitáciu (pozn. redakcie: magnetická levitácia je stav kedy magnety od seba odpudzujú predmety). Vlak nesie názov „Maglev“.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Magnetická levitácia nie je neznámym pojmom vo svete dopravy. Čína ju využíva v prevádzke napríklad v Šanghaji. Maximálna rýchlosť aktuálne takéhoto typu vlaku je približne 430 kilometrov za hodinu. Nový dizajn navrhnutý spoločnosťou CRRC Qingdao Sifang Co však umožňuje dosiahnuť rýchlosť vlaku až 600 kilometrov za hodinu.

Ding Sansan, vedúci výskumného a vývojového tímu vlaku a zástupca hlavného inžiniera CRRC Qingdao, povedal, že prototyp môže pomôcť kontrolovať a optimalizovať kľúčové technológie a hlavné komponenty systému vysokorýchlostného maglevového systému a položiť technologický základ pre konštrukčný prototyp.

„Prototyp už dosiahol statickú levitáciu a je v ideálnom stave,“ povedal Ding na tlačovej konferencii v Qingdao. Ďalej dodal: „Budujeme experimentálne centrum a skúšobnú výrobnú stanicu pre vysokorýchlostné maglevové vlaky a očakávame, že ich uvedieme do prevádzky v druhej polovici roka,…“

Len pre porovnanie, aktuálna maximálna prevádzková rýchlosť vlakov v Číne je 350 kilometrov za hodinu. Priemerná rýchlosť lietadiel je približne 900 kilometrov za hodinu. Maglev by tak mohol vyplniť „medzeru“ v doprave, jeho maximálna prevádzková rýchlosť by mala byť totiž niečo málo nad 600 kilometrov za hodinu.

Ding v závere dodal, že transport týmto typom dopravy by mohol byť výrazne rýchlejší ako v prípade prepravy lietadlom. Uviedol to na konkrétnom príklade prepravy z mesta Beijing so Šanghaju:

„Lietadlom to trvá asi štyri a pol hodiny vrátane času na prípravu cesty. Vysokorýchlostnou železničnou traťou asi päť a pol hodiny a asi tri a pol hodiny to bude trvať maglevom,… “

Zdroj: Chinadaily.com

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close