WindowsWindows 10 Mobile​​Xbox

Unikli ďalšie informácie týkajúce sa Surface Phone telefónu a operačného sytému (pre smartfóny) Windows Core OS

Surface Phone, alebo pre niekoho skôr zariadenie známo pod kódovým označením Surface Andromeda by malo byť poháňané operačným systémom Windows Core OS. Potvrdzuje to únik najnovších informácií, ktoré odhalili aj viacero ďalších vlastností.

Jeden z talianskych blogov venujúci sa téme Windows Mobile odolávajúc sa na dôveryhodný zdroj prišiel s viacerými správami, ktoré vnášajú viac svetla do tejto problematiky.

Hovorí o tom, že Windows Core OS bude zložený z dvoch hlavných „vrstiev“ systému, takzvaného „User mode“ a „Kernel mode“, ktorý je pre nás určite zaujímavejší. Hneď aj vysvetlíme prečo. Totiž Kernel mode bude zodpovedný za prepojenie hardwaru a operačného systému, potom za knižnice (takzvané „libraries“) a v neposlednom rade za rozhranie systému. Hlavnú úlohu tu pritom bude hrať rozhranie CSHell (The Composable Shell), ktoré bude slúžiť na prispôsobenie systému pre viacero druhov zariadení (smartfóny, PC, Xbox,…). Jadro CShell  je písanie cez UWP API kód, ktoré slúži na prispôsobovanie sa OS ako aj aplikácií jednotlivým zariadeniam. Najlepšie na tom je, že toto prispôsobenie by nemalo závisieť od samotného hardwaru (X86, ARM), ale od veľkosti obrazovky. Výsledkom teda bude, že Microsoft, resp. vývojári nebudú musieť písať napríklad kód aplikácií XY krát, ale len raz.

Windows Core OS podľa dostupných informácií podporuje Win32 aplikácie, ktoré prešli cez port Project Centennial. Microsoft údajne už testuje Windows Core OS v rámci interných kruhov spoločnosti na zariadení s kódovým označením „Surface Andromeda“, ktoré podľa všetkého by malo byť dlho ospevované zariadenie Surface Phone. Podľa dostupných špekulácií prvé zariadenia s Windows Core OS by malo prísť už v priebehu budúceho roka.

Vráťme sa však k CSHell funkcionalite, o ktorej sa momentálne hovorí v spojitosti so 4 rôznymi označeniami. Prvým ním je „Aruba„, ktoré by malo slúžiť hlavne pre obrazovky väčších rozmerov a s väčším rozhraním. Malo by sa jednať o čisto dotykové rozhranie. Druhé kódové meno, o ktorom sa hovorí je „Oasis„, ktoré je spájané s rozšírenou realitou, napríklad v zariadeniach Microsoft HoLoLens. Tretie kódové meno je „Polaris„, malo by jednať o composer určený pre desktop zariadenia. A posledným kódovým označením je „Andromeda„, tá by mala slúžiť na prispôsobenie rozhrania pre smartfóny pričom by sa nemalo jednať o oklieštenú verziu Windowsu.

Zdroj: SPItalia

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy

Martin Borko

Technológie ma fascinujú už niekoľko rokov a to hlavne spotrebná elektronika, ktorá nám dokáže častokrát zjednodušiť každodenné fungovanie. Zároveň však nepohrdnem ani futuristickými technológiami a víziami, o ktorých rád aj píšem.
Close
Close
Pracovné ponuky