Umelá inteligencia od Google porazila skúsených hráčov v strategickej hre StarCraft II

Umelá inteligencia AlphaStar vyvinutá spoločnosťou DeepMind od Google dokázala po 27. dňoch trénovania poraziť hráčov hry StarCraft II.

Umela inteligencia Alphastar od DeepMind porazila hracov starcraftu
Zdroj: Youtube (nature video)

Hráči videohry StarCraft II čelili tento rok neobvyklému súperovi. Umelá inteligencia známa ako AlphaStar, ktorá bola vytvorená spoločnosťou DeepMind od Google, dosiahla hodnotenie veľmajstra po tom, ako sa umiestnila medzi najlepšími hráčmi v regióne. Tento úspech dokazuje, že umelá inteligencia môže súťažiť na najvyšších úrovniach strategickej online hry, v ktorej súťažia hráči v reálnom čase.

Doposiaľ zvíťazila umelá inteligencia v šachovej hre, no tentokrát bolo preukázané, že je schopná učiť sa alebo porozumieť akejkoľvek úlohe, ktorú môžu vykonávať ľudia a to najmä kvôli strategickej zložitosti hry a rýchlemu tempu. Komplexnosť StarCraft II však predstavuje pre umelú inteligenciu obrovské výzvy. Na rozdiel od šachu má StarCraft II stovky vojakov v armádnych frakciách, ktoré sa pohybujú v reálnom čase a nie usporiadaným spôsobom ako šachová figúrka, ktorá má obmedzený počet ťahov. Táto strategická hra je na rozdiel od šachu hrou nedokonalých informácií, v  ktorej hráči často nevidia, čo robí ich súper. V StarCraft II hrajú navyše skúsení hráči hru zlomovým tempom a realizujú viac ako 300 akcií za minútu.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

AlphaStar dosiahla jednoznačné víťazstvo

Umelá inteligencia AlphaStar hrala hru proti hráčom na vysokej úrovni ešte v roku 2018 a  to v laboratórnych podmienkach, kde porazila dvoch profesionálnych ľudských hráčov. Kritici však tvrdili, že tieto demonštračné zápasy neboli spravodlivým bojom, pretože AlphaStar mala nadľudskú rýchlosť a presnosť. Pretože hra odmeňuje schopnosť rýchlo kliknúť, počítač, ktorý klikne nadľudskou rýchlosťou, môže ľudí poraziť bez toho, aby bol inteligentnejší alebo robil lepšie rozhodnutia. Tieto vlastnosti sa však upravili ešte predtým, než bola AlphaStar nasadená do hry proti profesionálom mimo laboratória.

27-dňový tréning AlphaStar sa oplatil a umelá inteligencia dosiahla 61 výhier z 90 hier proti vysoko postaveným hráčom a  zaradila sa tak medzi najlepších 0,5% všetkých hráčov na európskom serveri.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre