NávodySpravodajstvo

Týchto 5 vecí patrí medzi najčastejšie problémy smartfónov: Ako ich jednoducho vyriešiť?

Problémy so smartfónom nás vedia prekvapiť v tej najnevhodnejšej situácii. Takto jednoducho však niektoré z nich vyriešite.

Smartfóny sú našími každodennými pomocníkmi, no ani tak sa nevyhýbajú problémom. A že ich nie je málo. Problémy so smartfónom dokážu prísť v tú najnevhodnejšiu chvíľu a nám neostáva nič iné, ako rýchlo riešiť nepríjemnosti, o ktoré sa nám postaral náš „vreckový spoločník“. Nižšie sa  pozrieme na 5 situácií, ktoré patria medzi najčastejšie vyskytované sa problémy v smartfónoch. Riešenia sú často jednoduché a na vyriešenie problému vám postačí len niekoľko sekúnd či minút. Aké nepríjemnosti sa najčastejšie dejú vám? Vsadíme sa, že aspoň jednu z nich si práve spomenieme!

Spomalený smartfón

Na začiatok začneme nepríjemnosťou, ktorá nás dokáže pekne nahnevať. Spomalený či zasekaný smartfón nie je ničím príjemným a ak musíte neprimerane čakať, kým prebehne akýkoľvek úkon, niečo tu nie je v poriadku. Najčastejšie sa tento problém týka starších či lacnejších zariadení, no vyskytnúť sa môže u kohokoľvek. Dôvodom býva preplnená pamäť RAM smartfónu.

Ak váš smartfón reaguje spomalene, odporúčame vám pamäť RAM vášho smartfónu prečistiť a možno siahnuť i po celkovom čistení vášho zariadenia. Odinštalovať nepotrebné aplikácie a odstrániť súbory, ktoré nevyužívate vám zaberie len pár minút. Ušetríte si však svoj čas v budúcich situáciách, pretože vaše zariadenie bude bežať podstatne rýchlejšie. Rovnako častokrát pomôže i reštartovanie zariadenia, kedy dôjde k odstráneniu dát z dočasnej pamäte a k naštartovaniu funkcií telefónu od začiatku.

Smartfon restartovanie zariadenia
Zdroj: Vosveteit

Rýchle vybíjanie smartfónu

Ďalším častým problémom je extrémne vybíjanie batérie nášho smartfónu. Dôvodov pre túto nepríjemnú situáciu je viacero. Môže za tým stáť vek batérie, teplota prostredia, v ktorom sa smartfón nachádza a vybíjať ju môže i nejaká neznáma aplikácia. V každom prípade treba tento problém riešiť a to najlepšie tak, že obmedzíte funkcie a procesy na pozadí.

Odporúčame vám v prvom rade znížiť jas vášho smartfónu, následne vypnúť nepotrebné služby ako Bluetooth či GPS v prípade ich nevyužívania a k dispozícii je tu i režim šetrenia batérie. V každom prípade však rýchle vybíjanie smartfónu nie je normálne a mali by ste zvážiť, či problém nie je aj v samotnej batérii. Otestujte ju tak pomocou aplikácie, prípadne navštívte servis. Predtým, ako však spanikárite, tak navštívte nastavenia smartfónu a sekciu Batéria a výkon, kde sa môžete pozrieť, či problémy nespôsobuje nejaká konkrétna aplikácia.

Ako zistit opotrebovanost baterie v smartfone_2

Rovnako netreba zabúdať na to, že na výdrž batérie negatívne vplývajú aj widgety na úvodnej obrazovke, najmä tie, ktoré sa často aktualizujú. Výnimkou nie sú ani aplikácie sociálnych sietí a četovacích platforiem, ktoré sa na pozadí zariadenia aktualizujú každých pár minút.

Prehrievanie smartfónu

Bežný problém s našimi zariadeniami je prehrievanie, ktoré sa rovnako môže viazať k chybnej batérii. Ak sa vám teda vaše zariadenie zdá v poslednej dobe príliš horúce a je tu možnosť, že by sa teploty šplhali až k extrémnym hodnotám, radšej sledujte a zapisujte si počas niekoľkých dní, aké teplotné hodnoty vaša batéria má. V prípade dlhodobého prehrievania smartfónu je na mieste navštíviť servis. Bežná teplota zariadenia je niekde na úrovni okolo 28 až 35 Celzia stupňov v kľudovom stave.  Ak sa vymykáte tomuto štandardu, tak by ste mali spozornieť.

Ak by však šlo len o jednorazovú záležitosť, odporúčame vám váš smartfón odložiť na miesto, kde mu prehrievanie nehrozí. V prípade že by ste boli vonku a váš smartfón by sa prehrieval, umiestnite ho na pár minút do tieňa, prípadne na miesto, kde sa až také vysoké teploty nenachádzajú. Nikdy však svoj smartfón nevkladajte do chladničky a nevystavujte ho opačným extrémom.

Aplikácie sa nesťahujú

V prípade, ak váš smartfón odmieta stiahnuť a nainštalovať akúkoľvek aplikáciu z Obchodu Play, riešenie dokážete nájsť už počas niekoľkých sekúnd. Samozrejme, že je táto situácia nepríjemná. No pre vyriešenie tohto problému vám postačí vymazať cache a históriu aplikácií Google Play a Google Play Services. Inštalácia aplikácií by potom mala opäť bežať ako predtým. Urobiť tak môžete prostredníctvom Nastavení telefóny a správy aplikácií. Premazanie cache pamäte rovnako častokrát pomôže aj pri iných aplikáciách, ktoré nefungujú tak, ako by mali.

Poškodený nabíjací port

Medzi hardvérové problémy nepochybne patrí i poškodený či nefunkčný nabíjací port. Samozrejme, že problém môže byť závažný a servisu sa v určitých chvíľach nevyhneme. Stále však môžeme vyskúšať port vyčistiť, keďže problémom môže byť i neporiadok a prach v konektore. V žiadnom prípade však nepoužívajte mokré alebo vlhké predmety, na vyčistenie vám najlepšie poslúži suchá zubná kefka alebo vatová tyčinka. Narábajte s nimi však opatrne, aby ste si nespôsobili nejaké ďalšie problémy.

Vyskytujú sa u vás nejaké ďalšie časté problémy? A ako ich riešite? Podeľte sa s nami v komentároch!

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy
Close
Close