AppleBezpečnosťSpravodajstvo

Trh s personalizovanou reklamou čakajú zmeny. Dáta z iOS 14.5 ukazujú, ako sme ochotní zdieľať naše osobné údaje

Len malá časť z nás je ochotná zdieľať osobné údaje s vývojármi aplikácií a tretími stranami.

Predstavením novej verzie iOS 14 medzi vývojármi aplikácií zavládla „panika“. Dôvodom je, že Apple zaviedol novinku, ktorá naplno prepukla o vo verzii iOS 14.5. Okrem toho, že vývojári musia aktívne informovať používateľov o tom, aké dáta zbierajú a ako ich využívajú, tak používatelia rovnako dostali do ruky nástroj, ktorým môžu zbieranie údajov obmedziť, či pozastaviť. Jednou z najhlasnejších trúb, ktorá bila na poplach, bola sociálna sieť Facebook, ktorá je vo všeobecnosti pokladaná za jedného z najväčších žrútov dát. Boli obavy spoločnosti opodstatnené? 

Najnovšie správa spoločnosti Flurry Analytics jasne hovorí, že používatelia nechcú byť sledovanými. Dôvodom je, že drvivá väčšina používateľov odmietla zdieľanie osobných údajov s vývojármi tretích strán. Dáta spoločnosti odhaľujú, že globálna miera akceptovania zbierania osobných a ďalších údajov naprieč verziou iOS 14.5 je niekde na úrovni okolo 10% až 12%. V prípade obyvateľov Ameriky, čísla sú ešte horšie. Tam je ochotných zdieľať tento typ údajov len 4% používateľov. 

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Trh s personalizovanou reklamou čaká renesancia 

Trh ako taký najbližšie roky čakajú zmeny, a nie malé. Dôvodom je, že nielen Apple, ale aj Google sa chystá zaviesť podobnú funkciu, ktorá by používateľov informovala o tom, ku akým dátam pristupujú vývojári. Podľa časového harmonogramu, stane sa tak už v 2. kvartáli budúceho roka, kedy v obchode Google Play pribudne pri aplikáciách kolónka „Bezpečnosť“. Druhým dychom však treba dodať, že zmeny zo strany Google, nebudú s veľkou pravdepodobnosťou tak drastickými, ako v prípade Apple. Dôvodom je, že Google nie je len vyhľadávač, ale skôr reklamnou agentúrou. Gro príjmov spoločnosti totiž plynie zo sprostredkovania prispôsobenej reklamy. Inými slovami, ak by Google zaviedol identické opatrenie, tak by si viac uškodil, ako pomohol. 

Rovnako treba dodať, že aj trh mimo smartfónov sa postupne mení. Google nedávno oznámil, že bude blokovať cookies súbory tretích strán v prehliadači Chrome. Tu treba dodať, že Chrome pokrýva približne 60% až 70% trhu. Namiesto tohto postupne zavedie technológiu FLoC. Ide o systém, ktorý sa na používateľov už nepozerá ako na jednotlivcov, ale ako na skupiny používateľ. Fungovať by na princípe, že používateľov bude zaraďovať do takzvaných kohort, teda skupín s podobnými záujmami, ktorým bude zobrazovať reklamu. Inými slovami, identita používateľa sa „stratí“ vo väčšej skupine používateľov. 

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close