Toyota predbieha Volkswagen. V roku 2020 sa stala z pohľadu predaja automobilov svetovou jednotkou

Spoločnosti sa podarilo celkovo predať 9,5 milióna automobilov

Toyota_raivis-razgals-ostLWBW4hsw-unsplash
Zdroj: unsplash.com (Raivis Razgals)

Rok 2020 bol rokom poznačeným pandémiou, ktorá pretrváva do dnešných dní. Obmedzenia, ktoré zaviedli jednotlivé krajiny s cieľom ochrany života svojich obyvateľov, vo svojej podstate ovplyvnili všetky oblasti podnikania naprieč celým svetom. Výnimkou nie je ani automobilový priemysel, ktorý zaznamenal významný prepad celkových predajov nových automobilov vrátane zmeny trhových podielov.

Portál techxplore.com najnovšie upozorňuje na to, že japonský výrobca automobilov, Toyota, sa stala v roku 2020 najpredávanejším výrobcom automobilov naprieč globálnym trhom. Spoločnosti sa podarilo dokonca predbehnúť aj nemeckú automobilku Volkswagen.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Toyota sa stala svetovou jednotkou

Podľa publikovaných správ, Toyota predala 9,5-milióna automobilov za uplynulý rok zatiaľ čo Volkwswagen predal „len“ 9,3-milióna vozidiel. Hoci spoločnosti sa podarilo ovládnuť rebríček najpredávanejších automobiliek, tak aj napriek tomu, sa pandémia podpísala na celkových predajoch. Spoločnosť predala o -11,3% automobilov menej v porovnaní s predošlým rokom (pozn. redakcie: Volkswagen predal o -15,2% automobilov menej). Rovnako sa to odzrkadlilo aj na celkových tržbách, ktoré spoločnosti po prvýkrát poklesli za polesných 5 rokov (pozn. redakcie: poklesli približne o -10%). Ale aj napriek tomu, môžeme hovoriť o úspechu vzhľadom na to, že spoločnosti sa podarilo vo významnej miere zmierniť dopady pandémie.

„Napriek pandémii Covid-19, Toyota dokázala pokračovať v podnikových aktivitách komplexnou implementáciou rôznych opatrení na prevenciu infekcií a spoluprácou s partnermi vrátane dodávateľov a predajcov,“ uvádza spoločnosť vo vyhlásení súvisiacom s predajmi automobilov.

Japonský výrobca automobilov uviedol, že v minulom roku ťažil najme z nárastu predajov v Číne, kde predaje medziročne vzrástli o viac ako 10%. Rovnako z pohľadu globálnych predajov, spoločnosti sa lepšie darilo hlavne v období od októbra až do decembra minulého roka , kedy sa predaje automobilov „naštartovali“.

„Nedávna stratégia spoločnosti Toyota zameraná na sledovanie kvality nad kvantitou, uspokojila spotrebiteľov“, najmä v Severnej Amerike a Číne, uviedol agentúre AFP Koichi Sugimoto, automobilový analytik spoločnosti Mitsubishi UFJ Morgan Stanley Securities, ktorý ďalej dodal: „K rastu predaja prispelo aj zlepšenie vzťahov s čínskou vládou, čiastočne vďaka záujmu Číny o ekologické technológie spoločnosti Toyota, ako aj k budovaniu značky na čínskom trhu japonskými automobilkami všeobecne“.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre