Toto je to najkrajšie, čo nám vesmír v roku 2020 priniesol

Hoci tento rok nejde úplne podľa našich predstáv, krásu kozmu jednoducho nemožno poprieť

Vesmír je plný dychberúcich pohľadov, o tom svedčí takmer každá zverejnená fotografia. Presvedčia nás o tom aj tie najlepšie zábery tohto roku, ktoré prináša portál IFL Science.

Detail Slnka

Slnko
Zdroj: NSO

Na tomto zábere môžeme vidieť detaily, ktoré majú veľkosť približne 30 km. Ide o dychberúci záber našej domovskej hviezdy, o ktorý sa postarala sonda Európskej vesmírnej agentúry, Solar Orbiter.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Detailnejšia verzia ikonických obrázkov

Hmlovina
Zdroj: NASA/ESA/Hubble Heritage team

Tento rok oslavoval Hubblov vesmírny ďalekohľad svoje 30. výročie. Na túto počesť vydala americká vesmírna agentúra, NASA, nový infračervený záber jednej z najznámejších fotografií, Stĺpy stvorenia. Okrem toho nám NASA priniesla ešte jeden ikonický záber. Ten zachytáva našu planétu ako malú bodku, z pohľadu sondy Voyager 1.

Detailné zábery planéty

Misia Juno_fotografia_Jupiter (1)
Zdroj: NASA / JPL / SwRI / MSSS

Vďaka mnohým misiám sa nám naskytol pohľad na niekoľko exotických prostredí, no nič už pravdepodobne neprekoná strhujúci záber na nášho plynného obra, Jupiter. Snímku zhotovila sonda Juno, počas preletu nad planétou, okolo februára. Na zábere môžete vidieť niekoľko obrovských búrok, ktoré sa skôr podobajú na olejovú maľbu, ako na vyčíňanie búrlivej atmosféry.

Panoráma Marsu

vesmír
Zdroj: NASA

Ak sa chcete poobzerať po povrchu červenej planéty, Pomôže vám k tomu 1.8-miliónov pixelov veľká panoráma, zachytená roverom americkej NASA, Curiosity. Zároveň ide o interaktívnu fotografiu, čiže si môžete pohľad priblížiť a posúvať. Mars ale nie je všetko. Nedávno sme mohli byť svedkami pristátia sondy OSIRIS-REx na asteroide Bennu. Jej úlohou bolo zozbierať vzorky a dnes sa už nachádza na ceste domov. Pri tejto príležitosti NASA vydala aj 3D video, ktoré vás premiestni priamo na asteroid.

Pohľad na Zem

Vesmír
Zdroj: NASA Johnson Space Center

Z ďalekého vesmíru opäť domov. Aj naša Zem nám vie poskytnúť niekoľko dychberúcich záberov a hádam najkrajší z nich sa objavil v auguste. Ide o fotografiu, ktorá bola zachytená z Medzinárodnej vesmírnej stanice. Na nej môžete vidieť dva nádherné fenomény, polárnu žiaru a žiarou vzduchu.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy