SpravodajstvoTechnológie

Automobil Tesla by sa mal v budúcnosti sám odviezť do servisu ešte predtým ako sa pokazí

Poruchy na aute vedia prekvapiť v tých „najvhodnejších“ chvíľach, napríklad pred odchodom na dovolenku alebo pred cestou do práce a podobne.

V budúcnosti by sme sa však s poruchami vozidla nemuseli trápiť, teda aspoň to je predstava Tesly. Tá si totiž dala patentovať technológiu, ktorú by uvítala väčšina šoférov z nás.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

„Na detekciu a riešenie poškodení súvisiacich so opotrebovaním alebo pokazením súčastok možno použiť rôzne stratégie. Jedným z prístupom je jednoducho čakať na zlyhanie a nahradiť alebo opraviť zlyhávajúcu súčiastku po zlyhaní. Ide však o riskantný prístup, pretože zlyhanie zariadenia môže predstavovať bezpečnostné riziká a / alebo spôsobiť väčšie škody, ako keby bol problém riešený pred zlyhaním. Ďalším prístupom je kontrola alebo výmena zariadenia v pravidelných intervaloch (napr. Mesačné inšpekcie alebo inšpekcie po určitom počte najazdených kilometrov). Tieto intervaly môžu byť založené na „pravidle“ alebo inej metóde odhadu. Hoci vykonávanie inšpekcií a údržby často pravdepodobne zabráni zlyhaniu zariadenia v dôsledku poškodenia spôsobeného opotrebovaním, tento prístup môže byť neefektívny. Komponenty môžu byť napríklad vymenené, aj keď nie sú poškodené. Okrem toho môže byť vykonávanie pravidelných inšpekcií časovo náročné a nákladné. „

Tesla prichádza s riešením ako predchádzať poškodeniu vozidiel

Tesla prichádza s unikátnym riešením ako predchádzať poruchám vozidla. V svojom patente píše, že systém sledovania porúch by mal fungovať na princípe stresových cyklov. Pod týmto pojmom si spoločnosť predstavuje, že k pamäti sú pripojené jednotlivé komponenty auta, ktoré posielajú v pravidelných cyklov napätie.

Tesla detekcia poruchy
via electrek.co

Pre každú hodnotu napätia v rade sú procesory konfigurované tak, aby vykonávali operácie zahŕňajúce vykonanie prvého porovnania medzi hodnotou napätia a predchádzajúcou namáhanou hodnotou v sérii hodnôt napätia. Senzory následne budú vyhodnocovať odchýlky, ktoré ak sa budú vymykať normám tak vyhodnotia jednotlivý komponent za poškodený. Špeciálna aplikácia by mala byť následne schopná komunikovať so servisným strediskom, ktoré naplánuje kontrolu pričom auto by malo byť v budúcnosti schopné prísť samo.

Zdroj: electrek.co

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Zobraziť komentáre
Close
Close