SpravodajstvoTECHNOLÓGIE

Tento Startup vymenil ľudskú pracovnú silu za robotickú. Pozrite sa na reštauráciu, v ktorej burgre pripravuje robot. Dali by ste si ho?

Za algoritmickú pochúťku zaplatíte iba 6$ namiesto 18$. Je toto budúcnosť fast foodu?

Po 8 rokoch vývoja, spoločnosť Creator odhaľuje svoju prvú robotickú reštauráciu pre verejnosť. Toto je spôsob, ktorým chce startup v minulosti známy ako Momentum Machines podávať svoj najčerstvejší cheeseburger iba za 6$.  Pozrieť sa tam boli ľudia z portálu techcrunch.com

Keď sa pýtame ako sa mohol startup, ktorý momentálne spúšťa svoju prvú reštauráciu stať spoločnosťou s hodnotou viac ako 10 miliárd dolárov, zakladateľ a riaditeľ Alex Vardakostas sa pozrie na mňa a hovorí: „tento trh má oveľa väčší potenciál.“.

Ako burgerový robot v San Franciscu funguje?

Akonáhle si objednáte na tablete, tlaková vzduchová rúra vytlačí ľahko opečenú žemľu do pravej časti prístroja, kde je prekrojená na polovicu nožom predtým ako je dopečená a natretá maslom a spustená na dopravný pás. Omáčky prepočítané na milimeter a koreniny na gram automaticky dochucujú žemľu. Celé uhorky, paradajky a cibule a kúsky syra sú spracované a nakrájané iba sekundu pred tým ako sú uložené na vrch.

Zatiaľ robot nakrája hovädzie z kráv bez hormónov a odchovaných voľne na pastvinách. Namiesto toho, aby ich pomiešal dokopy, jednotlivé plátky mäsa visia vertikálne a sú ľahko pritlačené k sebe. vytvoria okrúhly kúsok mäsa, ktorý je následne vhodený do žemle za celkový čas iba 5 minút. Hlavným cieľom je, aby sa po zahryznutí do burgera plátky mäsa vo vaších ústach rozplývali namiesto ťažkého žuvania.

Spoločnosť zatiaľ ponúka možnosti Creator klasického typu, svetový s „thousand Island“ špeciálnou omáčkou, ustricový s cesnakovou omáčkou Tumami, ktorý navrhol šéfkuchár Tu z TopChef, udený s opečenou cibuľkou a tahini so slnečnicovými semiačkami Dad Burger od šéfkuchára Nicka Balla z Bar Tartine. Príchuť každého je niečím výnimočná.

„Nie je to najlepši burger, aký som kedy mal, ale je určite najlepší, aký som v živote jedol za túto cenu. Bežne by stál okolo 18 dolárov, ale my ho ponúkame za 6. Veľa ušetríme na zamestnancoch a priestore kuchyne, čo nám umožňuje využitie robota. Minieme ale viac na naše ingrediencie ako ktorákoľvek reštaurácia.“ hovorí Vardakostas.

Kde sa podarilo firme zarobiť viac ako 18 miliónov dolárov (2017)? Odpoveď je jasná.

McDonalds je spoločnosť s hodntou 140 miliárd dolárov. Je väčšia ako General Motors a Tesla dokopy. Má viac ako 40 000 reštaurácií. Jedlo je jedným z troch najväčších trhov na svete. Máme ale výhodu. Je ňou naša kuchyňa, ktorá je o 50% menšia ako bežné vo fast foodoch. Jednoduche zastrčíte robota do elektriky a máte našu kuchyňu.“ odhaľuje Vardakostas, ktorý predtým sám vyrábal stovky rovnakých burgerov každý deň, až kým si neuvedomil, aký potenciál má využitie fyziky a mechaniky.

Stroje vykonávajú špinavú a nebezpečnú prácu. Teraz budú mať ľudia príležitosť opravovať a udržiavať prístroje, kde budú oveľa lepšie platení.“ pokračuje spoluzaklateľ Steve Frehn zo Standfordu.

Spoločnosť zatiaľ odmieta biznis v podobe franšízu v obave o kvalitu výrobkov. Namiesto toho sa chce zo San Francisca rozšíriť na autobusové a letiskové terminály.

 

 

 

 

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy
burger creator fast food robotická kuchyňa
Close
Close