Spravodajstvo

Telekomu pribudli za prvých 9 mesiacov tohto roka desaťtisíce zákazníkov. Spoločnosť zvýšila i svoje príjmy

Skupina Telekom ohlásila finančné výsledky za prvých 9 mesiacov roka 2021. Zvýšila nielen svoje príjmy, ale pribudli jej i noví zákazníci.

Skupina Slovak Telekom zverejnila finančné výsledky za prvých 9 mesiacov tohto roka, z ktorých plynie, že spoločnosti sa darilo.

„Aj popri veľkých výzvach počas vĺn pandémie sa rok 2021 vyvíja z finančného hľadiska pozitívnym smerom. Rast výnosov o viac ako tri percentá je viac ako uspokojivý, najmä keď sa nám paralelne darí investovať do nových sietí či zákazníkov. Pokrývanie optikou napreduje a pokryli sme aj viac ako 20 nových lokalít 5G sieťou. Našim zákazníkom venujeme pozornosť cez lepšiu zákaznícku skúsenosť i pozitívne prekvapenia – na jar sme im zvýšili dáta v paušáloch len tak a uviedli nekonečné dáta počas leta. Na produktovom poli sme odštartovali nové Magio GO vo februári, eSIM v auguste a aj úplne nové portfólio pevného internetu s vyššími rýchlosťami a po prvý raz aj benefitmi pre Magenta 1 na jeseň. A už druhý rok rozvíjame našu platformu ENTER pre vzdelávanie i digitálne zručností detí na Slovensku,“  uvádza Pavel Hadrbolec, finančný riaditeľ v Skupine Slovak Telekom a T-Mobile Czech Republic.

Telekom hlási rekordný počet zákazníkov, ale i rast tržieb

Spoločnosť ohlásila, že aj napriek tomu, že stále sme v období pandémie, tak skupine Telekom sa darí v našom regióne rásť. A to ako po strane príjmov, tak spoločnosti rovnako pribudli i noví zákazníci. Spoločnosť konkrétne uviedla, že príjmy v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka vzrástli o 3%. V číslach to predstavuje nárast príjmov z 562,2 miliónov € na 580,5 miliónov €. EBIDITA, teda výsledok hospodárenia pred odpočítaním úrokov, daní a odpisov spoločnosti, predstavuje 251 miliónov €.

V miliónoch EUR Q1-Q3 2021 Q1-Q3 2020 Medziročný nárast/pokles
Výnosy 580,5 562,2 3,3%
EBITDA (upravený) 251,0 247,3 1,5%

Spoločnosť uvádza, že celkovo ku koncu októbra evidovala 2,493 milióna zákazníkov v mobilnej sieti, čo predstavuje nárast počtu zákazníkov o 3,4%. Z toho je 1,429 milióna zmluvných zákazníkov, 506-tisíc zákazníkov s predplatenou kartou a 559 tisíc zákazníkov s M2M SIM kartami. Tieto čísla sú sumárom aktívnych SIM kariet za posledných 12 mesiacov. Pri pohľade na aktivitu za obdobie od 7. do konca 9. mesiaca, Telekom evidoval celkovo 2,324 milióna zákazníkov.

 v tisícoch Q1-Q3 2021 Q1-Q3 2020 Medziročný nárast/pokles
Celkový počet 2 493 2 412 3,4%
– z toho počet zmluvných zákazníkov 1 429 1 418 0,8%
– z toho počet zákazníkov predplatených kariet 506 481 5,1%
– z toho počet M2M SIM kariet 559 513 8,9%

Čo sa týka počtu zákazníkov v pevnej sieti, tak Telekom hlási nasledovné čísla.

V tisícoch (vrátane DIGI) Q1-Q3 2021 Q1-Q3 2020 Medziročný nárast/pokles
Pevné linky 870 862 0,9%
Širokopásmové prístupy 762 730 4,4%
Zákazníci digitálnej TV 663 644 2,9%

Sú pre vás výsledky skupiny Telekom prekvapením, či ste ich očakávali? Dajte nám vedieť nižšie v komentároch.

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy

Martin Borko

Technológie ma fascinujú už niekoľko rokov a to hlavne spotrebná elektronika, ktorá nám dokáže častokrát zjednodušiť každodenné fungovanie. Zároveň však nepohrdnem ani futuristickými technológiami a víziami, o ktorých rád aj píšem.
Close
Close