Systém, ktorý mal zmeniť spôsob, ako sme sledovaní, príde neskôr. Google odsúva projekt FLoC na neskôr!

Systém FLoC, ktorý mal nahradiť Cookie súbory, príde neskôr.

Google_logo_titulka
Zdroj: unsplash.com (Mitchell Luo)

Ešte v marci tohto roka sme vám priniesli správy o tom, že z prehliadača Chrome sa vytratia cookies súbory. Ide o typ súborov, ktorý dopomáha vo veľkej miere prispôsobovať reklamu. Hoci tento systém je zo strany inzerentov efektívny, tak používatelia nie sú z neho nadšení.

Google následne oznámil, že tento systém, bude nahradený systémom FLoC (Federated Learning of Cohorts). Hlavný rozdiel medzi týmito systémami je, že zatiaľ čo štandardné cookies súbory pracujú na úrovni individuálnych používateľov, tak systém FLoC, ľudí kategorizuje do väčších skupín, pre ktoré prispôsobuje reklamu. Hlavná myšlienka nového systému teda je, že na ľudí sa už nepozerá ako na individuálne osoby, ale ako na skupiny ľudí, čím dochádza k vyššej anonymite používateľov.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Systém FLoC príde neskôr, ako bolo pôvodne plánované

Nový systém prispôsobenia reklám mal byť viac menej v plne aktívnym v priebehu budúceho roka. Najnovšie však Google oznámil, že tomu tak nebude. Neznamená to však, že Google zanevrel na tento projekt. Spoločnosť prostredníctvom svojho blogu informuje, že systém FLoC bude plne podporovaným v prehliadači Chrome približne od polovici roku 2023. 

„Našim cieľom je mať nasadené kľúčové technológie do konca roku 2022, aby mohla s nimi vývojárska komunita začať pracovať. Na základe našej spolupráce s Úradom pre hospodársku súťaž a ďalšími trhovými autoritami (CMA) a v súlade so záväzkami, ktoré sme ponúkli, Chrome by mohol v priebehu troch mesiacov postupne vyradiť súbory cookies tretích strán, začali by sme od polovice roku 2023, pričom do konca roka by bol tento proces dokončený.“  píše Google vo svojom blogu.

Google v súvislosti s posunutím termínu na neskôr uviedol, že potrebuje viac času, aby bol schopným naprieč celým ekosystém zaviesť plánované zmeny. Rovnako treba dodať, že to nie je len o spoločnosti Google, ale aj o trhu, ktorí sa musí na túto zmenu riadne pripraviť vzhľadom na dominanciu prehliadača Chrome.

Rovnako bude zaujímavé sledovať, ako budú na tieto zmeny reagovať ďalší hráči na trhu, ktorým tento systém sledovania aktivity nie je po chuti. Dôvodom je, že mnoho reklamných agentúr hovorí o ešte väčšej monopolizácii trhu v prospech Google.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre