BezpečnosťSpravodajstvo

„Súkromie je cool“ hovorí zakladateľ DuckDuckGo. Služba dosiahla nový historický míľnik v dennom počte vyhľadávaní

Aj napriek dosiahnutiu rekordné denného počtu vyhľadávaní, ide aj naďalej o trpaslíka v porovnaní s Google

V posledných mesiacoch, až rokoch, čoraz viac je pre používateľov internetu ochrana ich súkromia dôležitejšou. Aktuálne najväčšími „žrútmi“ dát a informácií sú Google, či Facebook. Obe spoločnosti zbierajú mnoho dát, o ktorých možno ani nevieme, že produkujeme. Je to spôsobené hlavne tým, že ich služby sú natoľko populárne, že odchod ku konkurencií by bol pre používateľov náročným. V mnohých prípadoch adekvátna konkurencia dokonca ani neexistuje.

Na poli vyhľadávačov je však niekoľko hráčov, ktorí vystrkujú rožky, hoci pri pohľad na čísla a porovnaní s Google, sú stále trpaslíkmi. Jedným z nich je alternatívny vyhľadávač DuckDuckGo, ktorý sa teší stále väčšej obľube.

Ide o jeden z mála vyhľadávačov, ktorý sa snaží udržať zber dát na uzde. Jeho politika je totiž inou, zarába primárne na zobrazenej reklame, ktorá sa zobrazuje na základe kľúčových slov, ktoré zadáte do prehliadača. Google v skutočnosti nie je „vyhľadávacou spoločnosťou“, ale reklamnou. Preto pristupuje k úplne širšiemu spektru dát. Rovnako, riaditeľ spoločnosti v minulosti prezradil, že sú zapojení do rôznych partnerských programov. Ďalej vysvetlil, že tie fungujú tak, že ak prostredníctvom ich odkazov nakúpite napríklad v rôznych sieťach, ako je eBay, či Amazon a podobne, tak dostanú malú províziu z nákupu.

DuckDuckGo pokoril historickú hranicu denných vyhľadaní

Vyhľadávač DuckDuckGo je približne 12-rokov starý vyhľadávač, ktorý ako sme vyššie naznačili, tak inak pristupuje k zberu údajov. To je aj jeden z dôvodov, prečo v poslednej dobe rastie. Najnovšie generálny riaditeľ spoločnosti ohlásil, že sa im podarilo prekročiť hranicu 100-miliónov vyhľadávaní v priebehu jedného dňa. Ide tak o historický okamih.

Je to však veľa v porovnaní s Google? Nuž, hoci pre DuckDuckGo ide o historicky míľnik, tak stále pri pohľade na Google, ide o zanedbateľné číslo. Ešte vo februári minulého roka, SEOTribunal urobil veľkú analýzu dotazov vyhľadávania, kde zistili, že Google na dennej báze v priemere obslúži 5,6-miliardy dotazov vyhľadávania. 

„Súkromie je cool“

Na druhej strane treba dodať, že hoci v porovnaní s Google, ide o zanedbateľný počet vyhľadávaní, tak stále viac používateľov sa zaujíma o ochranu súkromia. Len niekoľko dní dozadu, kedy WhatsApp ohlásil zmenu podmienok používania služby, následne vystrelila konkurenčná služba Signal do nebies. Dokonca nebola schopnou vybavovať nové registrácie. Táto služba na rozdiel od ostatných obdobných služieb, nezbiera žiadne údaje. Pristupuje len k mobilným telefónnym číslam, bez ktorých by inak služba nemohla fungovať.

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy

Martin Borko

Technológie ma fascinujú už niekoľko rokov a to hlavne spotrebná elektronika, ktorá nám dokáže častokrát zjednodušiť každodenné fungovanie. Zároveň však nepohrdnem ani futuristickými technológiami a víziami, o ktorých rád aj píšem.
Close
Close