AutáSpravodajstvo

Štúdia odhaľuje, o koľko kilometrov v priemere, podvodníci stáčajú stav tachometra pri predaji auta

Čím staršie vozidlo, tak tým viac kilometrov podvodníci stáčajú. Tomuto typu podvodu, sú však častokrát vystavené aj celkom mladé autá.

Kúpa nového automobilu je pre mnohých z nás veľkou investíciou, po ktorej veríme, že kúpené auto nám bude slúžiť dlhú dobu. Najlepším riešením je preto kúpa nového auta, kde máme ako také záruky, že bude fungovať, ako má. Mnohí z nás však uprednostnia radšej auto z druhej ruky. Dôvodov môže byť viacero, najčastejšie však chceme ušetriť nejaké to €. Jedným zo základných kritérií, na ktoré sa pri kúpe ojazdeného auta pozeráme, sú najazdené kilometre, ktoré hovoria o tom, ako veľa sa s autom jazdilo. Nie však všetci predajcovia jednajú čestne. Mnohokrát sa môžeme totiž stretnúť so stočenými kilometrami, samozrejme v neprospech kupujúceho. Prečo to však robia? Stojí za tým ambícia navýšiť cenu automobilu.

Podvody so stočenými kilometrami majú významný vplyv na cenu vozidla!

Platforma carVertical, ktorá slúži na kontrolu histórie najazdených kilometrov automobilov publikovala prostredníctvom tlačovej správy vcelku zaujímavú štúdiu. Cieľom analytikov bolo zistiť, ako vplývajú stočené kilometre na finálnu cenu auta, ako aj to, o koľko kilometrov v priemere je stočený tachometer. Za týmto účelom analyzovali históriu 570-tisícov automobilov.

Prvým záverom tejto štúdie je, že najviac podvodov bolo zaevidovaných v prípade vozidiel s naftovým pohonom. Táto skupina automobilov celkovo tvorila 74,4% zaznamenaných vozidiel so zmeneným stavom najazdených kilometrov.

„Naftové (dieselové) motory sú zvyčajne jasnou voľbou pre vodičov, ktorí každý deň prekonávajú väčšie vzdialenosti. To je aj hlavný dôvod, prečo majú hlavne takéto autá na trhu s ojazdenými vozidlami falošne zmenené počty najazdených kilometrov.“

Analytici ďalej píšu, že pri benzínových automobilov sú stočené kilometre menej pravdepodobné, ale rovnako dodávajú, že tieto praktiky pre niektorých majiteľov tohto typu vozidiel, nie sú neznámou. Konkrétne hovoria o 25% vozidlách, ktoré mali stočené kilometre. Zvyšok, teda 0,6% vozidiel so stočenými kilometrami, tvorili elektromobily. 

Studia_stocene kilometre_ktory typ vozidiel ma najcastejsie stocene KM
Zdroj: carvertical

O koľko preplatíme automobily so stočenými kilometrami?

Ako sme už vyššie spomínali, tak hlavnou motiváciou stáčania kilometrov, je umelé navyšovanie hodnoty automobilu pri jeho predaji. Je to však pre predajcu výhodné? Veruže áno! Podľa dát spoločnosti carVertical, v závislosti od veku a stavu vozidla, je možné pomocou tejto nekalej praktiky navýšiť cenu vozidla až o 25%. Pri niektorých dovezených vozidlách to predstavuje až 6-tisíc €, čo nie je zanedbateľná položka. Rovnako treba dodať, že k navýšeniu ceny nedochádza prostredníctvom vylepšenia automobilu, či jeho servisu, ale pomocou zásahu do počítadla kilometrov. Prieskum ďalej odhalil, že problém s pretáčaním kilometrov je častejším spolu so zvyšujúcim sa vekom vozidla. Napríklad vozidla vyrobené v rokoch 1991 až 1995, majú v priemere stočené kilometre o 80-tisíc kilometrov. Problém sa netýka však len starších vozidiel. Napríklad automobily vyrobené v rokoch 2011 až 2015, majú najčastejšie stočené kilometre na úrovni okolo 46-tisíc kilometrov. Podrobné štatistiky si môžete pozrieť nižšie v grafe.

Pretocene kilometre podla veku vozidla_studia
Zdroj: carvertical

Máte aj vy skúsenosť s podobnými praktikami predajcov ojazdených automobilov? Dajte nám vedieť nižšie v komentároch.

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy

Martin Borko

Technológie ma fascinujú už niekoľko rokov a to hlavne spotrebná elektronika, ktorá nám dokáže častokrát zjednodušiť každodenné fungovanie. Zároveň však nepohrdnem ani futuristickými technológiami a víziami, o ktorých rád aj píšem.
Close
Close