SpaceX a kanadský startup plánujú do vesmíru vypustiť prvú digitálnu reklamu. Objednať si ju bude môcť naozaj ktokoľvek

Priestor na prvom reklamnom satelite si budú môcť záujemcovia kúpiť aj prostredníctvom legendárnej kryptomeny Dogecoin.

Satelit SpaceX
Zdroj: unsplash.com/@spacex

Rakety, satelity a iné vesmírne telesá na obežnej dráhe Zeme už čoskoro medzi sebou privítajú ďalšieho zaujímavého „kolegu“. Má ním byť prvá digitálna reklamná plocha vo vesmíre, ktorej služby si bude môcť objednať takmer ktokoľvek. Za ambicióznym plánom prvej vesmírnej reklamy stojí kanadský startup Geometric Energy Corporation (GEC). Ten plánuje prvú reklamnú plochu vyslať do vesmíru na palube jednej z rakiet od spoločnosti SpaceX, informuje Businessinsider.com.

Prvý vesmírny reklamný priestor

Samuel Reid, CEO a jeden zo spoluzakladateľov spoločnosti GEC uviedol, že spoločnosť pracuje na vlastnom satelite s názvom CubeSat. Práve jedna zo strán „hranatého“ satelitu by mala slúžiť ako prvý vesmírny digitálny reklamný priestor. Má ísť o pixelovú obrazovku, ktorá umožní zobrazovanie nie len reklám, ale aj umenia a iného obsahu.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Satelit CubeSat plánuje spoločnosť GEC vyniesť na obežnú dráhu Zeme na palube rakety Falcon 9 od spoločnosti SpaceX. Vyslanie satelitu je momentálne naplánované na začiatok budúceho roka. Treba však spomenúť, že spoločnosť SpaceX sa ku týmto informáciám zatiaľ nevyjadrila a ide iba o jednostranné informácie od Samuela Reida zo spoločnosti GEC.

Živý záber na reklamu so Zemou v pozadí

Po dosiahnutí potrebnej výšky na obežnej dráhe Zeme má byť na satelit CubeSat umiestnená selfie tyč s kamerou namierenou na reklamný displej so Zemou v pozadí. Práve živé zábery s vesmírnou reklamou majú byť lákadlom pre prípadných inzerentov. Reklamu totižto logicky nebude možné vidieť z povrchu Zeme – takéhoto sci-fi scenáru sa v blízkej budúcnosti zrejme báť nemusíme.

Jedinečný koncept nákupu reklamy

Objednanie reklamy CubeSat nemá byť výlučne v moci obrovských korporácií a prípadných miliardárov. Konceptom spoločnosti je totižto sprístupniť reklamu viac menej pre každého, kto si zakúpi unikátne tokeny. Tie nesú názvy Beta, Rho, Gamma, Kappa a XI, pričom jednotlivé tokeny špecifikujú polohu, jas, farbu a čas, koľko má daný pixel na obrazovke svietiť.

„Snažím sa dosiahnuť niečo, čo môže demokratizovať prístup do vesmíru a umožniť decentralizovanú účasť (pri objednávaní reklamy),“ uviedol Samuel Reid. „Dúfajme, že ľudia nebudú mrhať peniazmi na niečo nevhodné, urážlivé alebo odporné.“

Nákup jednotlivých pixelov by mal byť v budúcnosti umožnení prostredníctvom kryptomien ako Ethereum. CEO spoločnosti GEC sa však netají tým, že v budúcnosti by chcel akceptovať aj platby v kryptomene Dogecoin. Prípadná cena za jednotlivé pixely je však stále v nedohľadne a zrejme si na jej odhalenie ešte počkáme minimálne niekoľko mesiacov.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre