SpravodajstvoTECHNOLÓGIE

Slepá ulica vs autonómne vozidlo? Zdá sa, že technológie majú ešte čo doháňať

Plne autonómna jazda bez akéhokoľvek zásahu vodiča sa pomaly ale isto stáva realitou. Vývoj tejto technológie však naráža na aktuálne limity.

Vývoj autonómnych vozidiel ide neustále napred, čo dokazujú stále vyššie schopnosti autonómneho ovládania aj v bežne dostupných vozidlách. Funkcionality ako lane-assist alebo adaptívny tempomat sú predskokanmi technológie, ktorá už na nás vykúka spoza rohu. Plne autonómna jazda naberá reálne kontúry, no aktuálne naráža aj na vývojárske limity. Keď už sa človek nazdáva, že prišiel problému na krk, nepredvídateľná súhra hardvéru a softvéru príde s novým, ešte ťažšie odhaliteľným problémom. S takýmto problémom sa najnovšie pasuje aj jeden z najväčších hráčov na trhu s autonómnymi vozidlami, spoločnosť Waymo, informuje portál Futurism.com.

Slepá ulička, v ktorej končí celá flotila

Semi-autonómne vozidlá spoločnosti Waymo, za ktorou stojí technologický gigant Google, sa v uličkách San Francisca pasujú s naozaj kurióznym problémom. Ich najväčším nepriateľom a zrejme aj najväčším nepriateľom samotných vývojárov autonómneho riadenia, sa totižto stala slepá ulička na 15th Avenue. Za normálnych okolností tichá ulica sa v posledných týždňoch premenila na ulicu, v ktorej sa z nepochopiteľných dôvodov ocitne veľká časť semi-autonómnych vozidiel od spoločnosti Waymo. Problémom však je, že vozidlá sa zväčša na konci ulice zaseknú a vyžadujú intervenciu pracovníkom sediacim vo vozidle.

„Sú dni, kedy ich môže byť aj 50 (vozidiel), “ uviedla v rozhovore pre spravodajskú televíziu KPIX miestna obyvateľka. „Je to doslova každých 5 minút. A všetci pracujeme z domu, takže to neustále počujeme.“

V niektoré dni sa v uličke ocitne aj niekoľko vozidiel spoločnosti Waymo súčasne. Môže za to zrejme neznáma algoritmická chyba, s ktorou sa vývojári softvéru ešte nedokázali popasovať. Spoločnosť Waymo sa ku samotnej chybe zatiaľ oficiálnou cestou nevyjadrila. Je teda vysoko pravdepodobné, že vývojári ešte nepracujú na možnom odstránení problému, ale iba zisťujú, kde by mohla samotná chyba tkvieť.

Testovacím pracovníkom nezostáva nič iné, ako zaseknutým vozidlám pomôcť a pokračovať v jazde

Spravodajskej televízii KPIX sa podarilo na problém opýtať aj samotných pracovníkov spoločnosti Waymo, ktorí, samozrejme, sedia neustále za volantom zatiaľ semi-autonómneho vozidla. Ku kurióznej chybe sa však jednotliví vodiči nevyjadrovali. Zväčša ide o testovacích pracovníkov, ktorí nemajú s vývojom samotného softvéru nič spoločné. Nezostáva im tak nič iné, ako vozidlo poskytnúť pomoc v prípade, keď sa ocitne v podobnej situácii.

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy
Close
Close