AutáSpravodajstvo

Škoda ukazuje ako prebieha testovanie vodotesnosti vozidiel. Nie je to len o „ošpliechaní“ auta

Testovanie vodotesnosti vozidiel je vcelku náročný proces, do ktorého vstupuje viacero premenných

Hoci voda je pre náš doslova životodarnou tekutinou, tak v niektorých prípadoch je nežiadúcou. Napríklad voda v interiéri auta dokáže narobiť veľké problémy. Obzvlášť v prípadoch, keď sa dostane ku elektronike. Pýtali ste sa niekedy, ako je možné, že do automobilov nezateká voda? Škodovka prostredníctvom svojich stránok prezrádza, že na to, aby zabránila vniknutiu vody do auta, tak dômyselne testuje vodotesnosť  každého modelu auta. Ako takéto testovanie prebieha, sa môžete pozrieť nižšie.

Špecializované skúšobne simulujúce dážď

Škodovka prezrádza, že za týmto účelom využíva špecializované technické miestnosti, ktoré dokážu simulovať rôzne prostredia. Jedným zo základných testov je simulácia dažďa, s akým sa môžeme stretnúť aj na ceste.

„Bežne skúška prebieha rádovo desiatky minút, vykonávame však aj dlhodobé, ktoré trvajú niekoľko hodín,“ hovorí Jakub Vochvest k prevádzke skúšobne.

Ďalej hovorí o tom, že „základný dážď“ má prietok vody 25 litrov na meter štvorcový za minútu pričom ich skúšobňa je schopná vyvinúť dvojnásobný výkon, ktorým simuluje monzúnový lejak.

Skoda_simulacia dazda
Zdroj: skoda-storyboard.com

Pod rôznym uhlom

Škodovka ďalej hovorí, že testovanie vodotesnosti prebieha pod rôznymi uhlami. Dôvodom tejto simulácie je to, že spoločnosť chce týmto krokom otestovať vodotesnosť približujúcu sa reálnemu používaniu automobilu v praxi. Napríklad v prípadoch, kedy parkujete, či jazdíte do kopca a podobne. 

testovanie vodeodolnosti_rôzny naklon vozidla
Zdroj: skoda-storyboard.com

„Táto skúška patrí medzi najnovšie koncernovej predpismi. Bez novej technológie sme ju neboli schopní vykonať,..„ hovorí Petr Kořínek

Tlakový test a technológia RFID

Ďalšia časť testu, ktorým podliehajú automobily Škody, je tlakové umytie vozidla. Škodovka prezrádza, že tento test pripomína klasickú umývačku áut. Avšak tlak v tryskách je niekde medzi 60 až 90 barmi. Spoločnosť ďalej prezrádza, že  zároveň využíva aj technológiu RFID (Radio frequency identification / identifikácia na rádiovej frekvencii), pomocou  ktorej je schopná identifikovať prítomnosť vody v interiéri vozidla. Vo svojej podstate si môžete predstaviť malé senzory rozmiestnené vo vnútri vozidla, ktoré slúžia na identifikáciu prítomnosti vlhkosti.

testovanie vodeodolnosti_skoda_trysky s vodou
Zdroj: skoda-storyboard.com

Škodovka rozhoduje na základe dát

Po testovaní každého modelu automobilu prebieha analýza výsledkov. Jej cieľom je zistiť, kde všade sa dostala voda do vozidla, ako aj odhalenie dôvodu prečo sa tak stalo. Následne s týmito dátami spoločnosť pracuje, aby zabezpečila odstránenie nedostatkov.

analyza kde voda preteka_skoda_testovanie vode odolnosti
Zdroj: skoda-storyboard.com

„U predsériových vozov spolupracujeme s Technickým vývojom na konštrukčnom riešení problému, závady zo sériovej výroby riešime najmä s kolegami z výroby,“ hovorí Kořínek.

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy

Martin Borko

Technológie ma fascinujú už niekoľko rokov a to hlavne spotrebná elektronika, ktorá nám dokáže častokrát zjednodušiť každodenné fungovanie. Zároveň však nepohrdnem ani futuristickými technológiami a víziami, o ktorých rád aj píšem.
Close
Close