Pracovné ponuky
SpravodajstvoXiaomi

Séria smartfónov Poco od Xiaomi je značne ohrozená, tvrdí renomovaný analytik. Nahradiť ju môže práve vlajkonosič od Redmi

Po odchode vrcholného predstaviteľa značky Poco je jej budúcnosť ešte otáznejšia

Xiaomi Pocophone F1, jeden z najúspešnejších smartfónov minulého roka, bude už čoskoro oslavovať svoje prvé narodeniny. Pre fanúšikov značky by to tak malo znamenať, že sa už môžu pomaly začať pripravovať na nového nástupcu, Poco F2. Bohužiaľ, o novinke z výrobne Xiaomi však už dlho reč nebola a posledné aktivity v útrobách spoločnosti Xiaomi nenaznačujú ružovú budúcnosť tejto značky. Pochybnosti o budúcnosti značky vyslovil aj známy analytik z International Data Corporation India.

Značka Poco je v ohrození

Značka Poco vznikla primárne kvôli indickému trhu, ktorý je oproti zvyšku sveta výrazne špecifický. Xiaomi tak vytvorilo špeciálny smartfón s označením Pocophone F1, ktorý mal útočiť na vlajkové lode, teda najmä z hľadiska špecifikácií. Cenovka smartfónu však bola omnoho agresívnejšia, keďže Xiaomi chcelo osloviť najmä záujemcov o strednú triedu smartfónov, čo sa čínskemu gigantovi nakoniec podarilo nie len v Indii, ale vlastne na celom svete. Najnovšie kroky spoločnosti však nehrajú značke Poco príliš do kariet.

„Poco bolo uvedené na trh, aby poskytlo špičkové výberové špecifikácie v stredných cenách, s jasnými kompromismi v rámci dizajnu,“ uviedol analytik Navkendar Singha z IDC India. „Lenže teraz, s agresívnou cenovkou série smartfónov K od spoločnosti Xiaomi – Redmi s naozajstnými špecifikáciami vlajkovej lode, či už po stránke dizajnu alebo hardvéru, je dôvod existencie značky Poco naozaj otázny,“ dodal.

Poco na trhu príliš miesta nemá

Ako uviedol aj samotný analytik, pre značku Poco je najväčším protivníkom jeho súrodenec Redmi K20 Pro, ktorý je naozajstným vlajkonosičom, no s výrazne nižšou cenovkou. Oproti minuloročnému Pocophone F1 ponúka omnoho viac, za pomerne identické peniaze. V „domovskej“ Indii sa spomínaný Redmi K20 Pro aktuálne predáva za zhruba 325 eur, čo je cca 25 000 Rs. Ak by nám Xiaomi predstavilo nový Poco F2, cenovo by sa musel zmestiť pod hranicu 25 000 Rs, no ak by sa to naozaj značke podarilo, väčšina záujemcov by sa tak či tak zrejme rozhodla práve pre konkurenta od Redmi.

Xiaomi zánik značky Poco odmieta

Pochopiteľne, spoločnosť Xiaomi zatiaľ obavy o budúcnosti značky Poco odmieta aj napriek tomu, že len prednedávnom spoločnosť opustil práve vrcholný predstaviteľ značky Poco. Budúcnosť značky tak zostáva naďalej otázna. Aktuálne to vyzerá tak, že zlomovým bude práve mesiac august, kedy by mal byť svetu predstavený nový vlajkonosič značky Poco.

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy
Close
Close