AutáSpravodajstvoTECHNOLÓGIE

Renault spustí prvú továreň v Európe, v ktorej vdýchne nový zmysel života starým automobilom

Renault chce byť lídrom v oblasti cirkulárnej ekonomiky so zameraním na mobilitu

Spoločnosť Renault Group oznámila, že vo francúzskom meste Flins, premení svoju existujúcu továreň, na továreň zameranú na cirkulárnu ekonomiku v mobilite. Proces premeny započne v priebehu budúceho roka pričom finalizácia projektu je naplánovaná na rok 2024. Nová továreň bude organizovanou do 4 centier aktivít – Re-Trofit, Re-Energy, Re-Cycle a Re-Start.

 

Dlhšia životnosť vozidiel

Prvým centrom aktivít bude Re-Trofit. V rámci tejto organizačnej zložky sa spoločnosť bude sústreďovať na predĺženie životnosti automobilov. Čo to v praxi znamená? Renault chce spojiť oblasti odborných znalostí potrebných na predĺženie životnosti vozidiel a ich využitia v praxi. Môžeme si pod tým predstaviť napríklad kroky, ako je efektívnejšie riadenie toku opätovného použitia dielov a materiálov zo starých automobilov. Nie je to však jediná oblasť, ktorej sa bude táto organizačná zložka venovať. Spoločnosť plánuje zároveň ponúkať služby, ako je napríklad prestavba spaľovacích motorových vozidiel na automobily s iným typom pohonu, ktoré sú menej náročné na uhlík.

Re-Energy

Re-Energy bude ďalšou organizačnou zložkou pripravovanej továrne. Jej cieľom bude posilniť zber starých batérií, pripraviť ich na opätovné použitie a vyvinúť prenosné alebo mobilné úložné systémy energie. Spoločnosť verí, že do roku 2030 bude schopnou v tejto časti továrne vrátiť kapacitu 20-tisícom batérií ročne.

Re-Cycle

Re-Cycle bude organizačnou zložkou, ktorej cieľom bude riadenie zdrojov. Inými slovami, bude sa starať o recykláciu a zhodnocovanie zdrojov získaných z vozidiel po dobe ich životnosti. Jedným zo všeobecných cieľov spoločnosti je, aby firma zvýšila pomer recyklovaných materiálov v nových vozidlách. V súčasnosti v Európe, spoločnosť v prípade výroby nových automobilov využíva  približne 30% recyklovaného materiálu. Spoločnosť verí, že organizačná zložka bude na konci dňa schopnou rozobrať a zrecyklovať v priemere 10-tisíc vozidiel ročne.

Re-Start

Re-Start bude organizačnou zložkou, ktorú môžeme kľudne nazvať aj motorom budúcich inovácií. Dôvodom je, že pôjde o otvorený inkubátor, ako pre zamestnancov spoločnosti, tak aj pre externých partnerov. Pôjde napríklad o start-upy, univerzity, miestne úrady a podobne, ktorých cieľom bude pracovať na nových inovatívnych projektoch. Rovnako táto organizačná zložka, sa má stať sídlom výroby prototypov vozidiel so zameraním na témy Industry 4.0. Ide napríklad o oblasti 3D tlače alebo prediktívnej údržby vozidiel.

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy

Martin Borko

Technológie ma fascinujú už niekoľko rokov a to hlavne spotrebná elektronika, ktorá nám dokáže častokrát zjednodušiť každodenné fungovanie. Zároveň však nepohrdnem ani futuristickými technológiami a víziami, o ktorých rád aj píšem.
Close
Close