AppleBezpečnosťSpravodajstvo

Reklamné spoločnosti vyjadrili znepokojenie zo zavedenia nových transparentnejších prvkov v iOS 14

Reklamným spoločnostiam sa nepáčia nové funkcie iOS 14

Predstavenie novej verzie operačného systému iOS 14 prinieslo viacero noviniek. Nie však všetkým sú zmeny po chuti. Týka sa to obzvlášť European digital advertising (Európskej digitálnej reklamnej aliancie) a ďalších reklamných združení, ktoré vyjadrili znepokojenie v spojitosti s novými pravidlami, ktoré spoločnosť Apple zaviedla. Informuje o tom agentúra Reueters.com.

„Viac upozornení a potvrdení“

Jednou z bežných taktík reklamných agentúr ako zefektívniť reklamy, je prostredníctvom sledovania používateľov naprieč aplikáciami a webom. Umožňuje to to jednotlivým agentúram a správcom reklamy sledovať záujmy používateľov a vytvárať tak detailnejšie profily pre lepšie cielenie reklamy. Okrem iného slúži to aj na vyhodnotenie fungovania kampaní.

Najnovšie zmeny, ktoré však zaviedol Apple príchodom iOS 14 (a iPadOS 14) v nedávnej minulosti, prinášajú nové informačné povinnosti pre aplikácie, ktoré nútia vývojárov informovať používateľov o tom, ako sú zbierané a využívané dáta vrátane vysvetlenia dôvodov, prečo k takémuto chovaniu dochádza, pričom nesmie chýbať možnosť odmietnutia sledovania. V praxi to pre reklamné agentúry znamená, že značná časť používateľov obmedzí sledovanie svojej aktivity.

Apple_povolenie na sledovanie aktivity_1
Zdroj: Apple

Viacero agentúr zlúčených v niekoľkých združeniach obvinilo preto Apple, že nedodržiava systém reklamného priemyslu na získanie súhlasu používateľov podľa európskych pravidiel ochrany osobných údajov. Združenia tvrdia, že aplikácie budú teraz musieť dvakrát požiadať o povolenie, čím sa zvyšuje riziko, že používatelia ich odmietnu. Odôvodňujú to tým, že budú musieť  spĺňať európske pravidlá ochrany osobných údajov a nové zásady ochrany osobných údajov spoločnosti Apple. Inými slovami, budú musieť žiadať 2-krát o povolenie.

„pop-up okno s varovaním a možnosťou prispôsobenie sledovania je veľkým rizikom, že používatelia odmietnu žiadosť“

Spoločnosť Apple na margo zavedenia nových pravidiel uviedla, že cieľom funkcie je poskytnúť používateľom väčšiu transparentnosť pri tom, ako sú o nich zbierané a používané dáta. Apple ďalej dodáva, že jednotliví vývojári aplikácií môžu vopred prednastaviť potrebný počet okien, aby vysvetlili, prečo sú tieto povolenia na sledovanie aktivity dôležitými.

Apple zároveň uviedol, že podporí vývoj bezplatného nástroja na anonymné agregovanie údajov na meranie toho, či reklamné kampane fungujú, pričom tento nástroj nevyvolá kontextové pop-up okno.

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy

Martin Borko

Technológie ma fascinujú už niekoľko rokov a to hlavne spotrebná elektronika, ktorá nám dokáže častokrát zjednodušiť každodenné fungovanie. Zároveň však nepohrdnem ani futuristickými technológiami a víziami, o ktorých rád aj píšem.
Close
Close