SpravodajstvoTechnológieVeda a výskum

Prototyp lietajúceho auta CityHawk bude používať vodíkové palivové články

Lítiové batérie, ktoré sa nachádzajú v elektromobiloch by obmedzili schopnosti vozidla

Izraelská spoločnosť Urban Aeronautics vyvíja „vzdušný taxík,“ ktorý bude fungovať na princípe vertikálneho vzletu a pristátia. (Pozn. redakcie: VTOL – Vertical Take-off and Landing).

CityHawk

Prototyp lietajúceho auto CityHawk je založený na armádnom dizajne bezpilotného lietadla Cormorant, predtým známeho aj ako AirMule. Zložené bude z dvoch motorov o sile tisíc konských síl  vrátane dvoch rotorov. Urban Aeronautics nedávno uzatvorila spoluprácu so spoločnosťou HyPoint, ktorá im pomôže vytvoriť vodíkové palivové články, ktoré budú poháňať vozidlo. Ukázalo sa totiž, že tradičné lítiové batérie, ktoré sa nachádzajú v iných prototypoch lietajúcich áut nemajú v sebe dostatok energie, píše o tom portál News Atlas.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

„Tešíme sa na spoluprácu so spoločnosťou HyPoint na integrácii novej generácie systémov vodíkových palivových článkov pre dopravu eVTOL a na trh mestskej leteckej mobility, ..“ povedal Rafi Yoeli, riaditeľ spoločnosti HyPoint.

Dizajn vozidla CityHawk sa diametrálne líši od ostatných modelov, ktoré môžete nájsť na trhu vzdušných taxíkov. Nemá krídla, ani externé ramená a veľkosťou nepresiahne SUV. Vpredu a vzadu sa budú nachádzať dve zakryté vrtule, ktoré sa budú natáčať a tým riadiť smer vozidla. Aj napriek veľkosti sa dovnútra zmestí 6 ľudí, vrátane pilota. Nevýhodou je, že oproti ostatným vozidlám spotrebuje CityHawk oveľa viac energie na pohyb. Vyplýva to z tvaru tela, ktoré poskytne pri pohybe istý odpor, ktorý bude vyšším oproti obdobným prototypom.

Spoločnosť Rolls-Royce predstavila svoj prvý lietajúci taxík. Do predaja sa dostane už v roku 2020

Budúcnosť prepravy?

Ako už bolo spomínané, dizajn je inšpirovaný vojenským vozidlom Cormorant, ktoré už má pár úspešných letov za sebou. Rovnako ako Cormorant aj CityHawk používa turbínové motory, ktoré vozidlo nadnášajú. Ak sa podarí prototypu prejsť certifikáciou, vďaka jeho jedinečnému tvaru by preňho bolo jednoduchšie zosadnúť na zem, priamo v uliciach mesta.

V prípade, že sa model lietajúcich taxíkov uchytí, CityHawk by mohol byť prvým, ktorý by vedel prepraviť pasažierov „od dverí k dverám.“ Prvotné lety však budú obmedzené na špeciálne pristávacie plochy. Vodíkové palivové články, ktorými má byť vozidlo vybavené by mohli ponúknuť výdrž, ktorú môžeme dnes nájsť v bežných turbínových motoroch. Niet divu, že  spoločnosť berie vývoj tohto lietajúceho automobilu poháňaného vodíkovými palivovými článkami ako serióznu možnosť.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close