ANDROIDSpravodajstvo

Príchodom ďalšej verzie Androidu, smartfóny budú distribuované s viacerými obchodmi pre aplikácie

Google chce predbehnúť tvorcov legislatívy v oblasti regulovania trhu. V ďalšej verzii Androidu okrem Google Play nájdeme ešte minimálne jeden obchod s aplikáciami

V súčasnosti sú poplatky v online obchodoch vcelku diskutovanou témou. Týka sa to hlavne obchodu App Store, za ktorým stojí spoločnosť Apple, pričom výčitky častokrát smerujú aj ku Google Play, na ktorého čele stojí Google. Zatiaľ čo v prípade iOS neexistuje alternatívny obchod, tak v prípade Androidu áno. Preto sa mnoho vývojárov búri hlavne proti iOS platforme, kde ak chcú pôsobiť, tak musia akceptovať podmienky spoločnosti Apple. Podobná situácia je aj v prípade Androidu, avšak v tomto prípade je možná distribúcia aj prostredníctvom iných kanálov. Inými slovami, ak vývojárovi sa nepáčia podmienky Google, tak môže svoje aplikácie distribuovať aj prostredníctvom iných obchodov s aplikáciami.

Google chce väčšiu konkurenciu

Spoločnosť Google vo svojom blogu informuje, že príchodom Androidu 12 uľahčí inštaláciu alternatívnych obchodov s aplikáciami. Spoločnosť zároveň poznamenala, že väčšina nových smartfónov príde s predinštalovaným nie s jedným, ale najmenej s dvomi obchodmi s aplikáciami. Každý z predinštalovaných obchodov bude môcť pritom využívať svoj vlastný obchodný model.

„Niektorí vývojári nám poskytli spätnú väzbu o tom, ako môžeme zlepšiť používateľskú skúsenosť s inštaláciou iného obchodu s aplikáciami na ich zariadenie. V reakcii na túto spätnú väzbu urobíme zmeny v Androide 12 (vydanie Androidu v budúcom roku), aby sme ľuďom ešte viac uľahčili používanie iných obchodov s aplikáciami na ich zariadeniach a zároveň budeme opatrní, aby sme neohrozili bezpečnostné opatrenia, ktoré Android má.“ píše Google vo svojom blogu.

Google so svojimi aplikáciami a aplikáciami konkurencie v Google Play zaobchádza rovnako

Google vo svojom blogu ďalej vysvetľuje, že pravidlá propagácie aplikácií v ich obchode sú rovnakými pre všetkých. Bez ohľadu na to, či za vývojom aplikácie stojí Google, alebo vývojár tretej strany.

„Naše pravidlá platia rovnako pre všetky aplikácie distribuované v službe Google Play vrátane vlastných aplikácií spoločnosti Google.“

Google ďalej doplňuje, že aplikácie hodnotí algoritmus, ktorý nerozlišuje, či ide o Google, alebo o vývojára tretej strany. Tieto aplikácie, ktoré sú následne vyhodnotenými ako vhodnými na reklamu, sú následne propagované v rámci programu „Editor Choice“, teda výber redakcie.

„Naše algoritmy podobne hodnotia aplikácie a hry tretích strán pomocou rovnakých kritérií ako pri hodnotení vlastných aplikácií Google.“

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy

Martin Borko

Technológie ma fascinujú už niekoľko rokov a to hlavne spotrebná elektronika, ktorá nám dokáže častokrát zjednodušiť každodenné fungovanie. Zároveň však nepohrdnem ani futuristickými technológiami a víziami, o ktorých rád aj píšem.
Close
Close