Prezident Xiaomi Group odhaľuje, čo údajne stálo za horšími výsledkami spoločnosti. Prsty v tom má mať Apple!

Hospodárske výsledky za posledný štvrťrok nie sú z pohľadu spoločnosti Xiaomi vôbec zlé. Horšie je však strata priečky na trhu.

Xiaomi vs Apple
Zdroj: Vosveteit.sk

Spoločnosť Xiaomi len pred pár dňami oficiálne prezradila svoje čiastočné hospodárske výsledky za 3. štvrťrok 2021, informuje portál Gizchina.com. Výsledky spoločnosti Xiaomi odhaľujú pomerne veľké dodávky zariadení po celom svete, ako aj sľubné tržby z predaja smartfónov. Stále populárnejší čínsky výrobca však po boku dobrých hospodárskych výsledkov zaznamenal jednu nechcenú novinku. Svoju druhú pozíciu na trhu so smartfónmi mu opäť uchmatol americký Apple a predstavitelia Xiaomi už vedia, kde spočíva ten najväčší problém neúspechu.

Predošlé štatistiky potvrdili aj predstavitelia Xiaomi

Už v októbri tohto roka odhalili štatistiky od spoločnosti Canalys prepad spoločnosti Xiaomi o jednu priečku. Pôvodný trhový podiel na úrovni až 16,7% za 3. štvrťrok 2021 klesol iba na zhruba 13%. Bez väčších problémov tak rastúceho čínskeho giganta predbehla americká spoločnosť zo sídlom v Coupertine, ktorú opäť „potiahol“ najnovší model, teda aspoň to si myslia predstavitelia spoločnosti Xiaomi.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Vlajkové lode naberajú na popularite

Tržby z predaja smartfónov na úrovni 6,67 miliardy eur a celkové globálne dodávky smartfónov atakujúce hranicu 44 miliónov zariadení spoločnosti Xiaomi nestačili na to, aby porazila svojho najväčšieho nepriateľa – novú vlajkovú loď od spoločnosti Apple. Práve nová séria iPhone 13 a jej silné predaje spôsobili podľa prezidenta Xiaomi Group, Wang Xianga, veľké problémy pri predajoch prémiových zariadení od Xiaomi. Aj napriek silným predajom konkurencie v segmente vlajkových lodí však Xiaomi zaznamenalo vlastný „rekord“.

Dodávky high-end zariadení Xiaomi totižto iba za prvé 3 štvrťroky dosiahli úroveň 18 miliónov kusov, čo je oproti minulému roku naozaj až neporovnateľný nárast. Vsádzanie na segment vlajkových zariadení sa Xiaomi vypláca, no v celkovom meradle to hospodárskym výsledkom príliš nepomohlo. Spoločnosť sa však chce týmto smerom uberať aj v budúcnosti, čo určite privítajú fanúšikovia najvýkonnejších zariadení od tohto výrobcu.

Silné výkony konkurencie nie sú všetko

Pochopiteľne, celá vina za horšími výsledkami Xiaomi nemôže padať na plecia dobrých predajov konkurenčných zariadení, čo si uvedomujú aj predstavitelia Xiaomi. Za spomalením dodávok zariadení totižto podľa čínskeho výrobcu stojí aj už niekoľkokrát omieľaný nedostatok mikročipov. V prípade Xiaomi mohol nedostatok mikročipov ovplyvniť dodávky v počte 10 až 20 miliónov zariadení. Pochopiteľne však ide iba o odhady a nie je zrejmé, či by spoločnosť naozaj predala tak vysoký počet zariadení aj keby mala dostatočné výrobné zdroje.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre