SpravodajstvoZariadenia

Prečo sú čínske smartfóny tak lacné? Toto sa ukrýva za ich úspechom!

Značky ako OnePlus, Oppo, či Vivo dominujú v Ázii, no rýchlo sa rozrastajú aj do sveta.

Keď vyberáme nové smartfóny, tak sa nám ponúkajú dve veľké mená – Samsung, alebo Apple. Ide o dlhodobých rivalov, ktorí neustále posúvajú technologické hranice, svojimi prelomovými produktmi.

Do ringu ale vstupuje Čína a bleskovým tempom si strháva k sebe nových zákazníkov. Lenže čím sú čínske značky výnimočné? Bližšie to rozoberá portál MakeUseOf.

Čínsky trh prichádza s niekoľkými značkami a je dosť možné, že ste počuli aspoň o jednej. Sú to značky OnePlus, Oppo, Vivo, či Realme. Všetky tieto značky fungujú pod záštitou spoločnosti BBK Electronics, ktorú založil Duan Yongping. O tejto spoločnosti buď neviete absolútne nič, alebo ste s ňou dobre oboznámený, no čo treba vedieť je to, že ide o najväčšieho výrobcu smartfónov v prvom štvrťroku 2021.

Ide o biznis, ktorý sa naozaj rýchlo rozrastá a z dcérskych spoločností sa stávajú spoločnosti nezávislé. Napríklad značka Realme je bývalou podznačkou Oppo, no dnes už funguje samostatne. Rovnako aj iQOO. Značka iQOO je síce stále podznačkou Vivo, no už čoskoro sa stane nezávislou. To je dôležité z jedného dôvodu – všetky značky medzi sebou komunikujú a zdieľajú nápady, vedomosti, ale i stratégie.

Skrytý génius

Svojim spôsobom ide o úžasný ťah. Čím viac medzi sebou spoločnosti spolupracujú, tým je pre ne jednoduchšie vyhnúť sa stratám a ak jedna značka spraví chybu, ďalšie pokryjú dôsledky. Keďže všetky značky spadajú pod technologickú spoločnosť BBK, jej masívnemu úspechu sa nemožno čudovať.

Ukazuje to aj podiel na trhu za prvý štvrťrok 2021. Ak chápeme značky Oppo, Vivo a Realme ako majetok spoločnosti BBK, ich sčítaný podiel trhu, 25%,  prekonáva gigantov, ako Apple – 17%, či Samsung – 22%.

Značky, ako Oppo a Vivo sú známe tým, že investujú do výskumu a prichádzajú s novými technológiami. OnePlus zase ponúka prémiovú kvalitu za prijateľnú cenu a Realme je známa tým, že ponúka kvalitné smartfóny v nižšej cenovej kategórii. Obdobnú stratégiu môžeme vidieť aj pri spoločnosti Xiaomi, pod ktorú patria dcérske značky telefónov Redmi, či Poco, ktoré medzi sebou zdieľajú nielen technológie, ale i vedomosti pričom každá značka sa sústreďuje najmä na inú cieľovú skupinu.

Nie sú to však len tieto značky, ale mnoho ďalších. Väčšina čínskych výrobcov má totiž presný cieľ – predaj čo najväčšieho množstva cenovo dostupných zariadení. Lenže prečo?

Ázijský trh funguje na takzvanom hyperelastickom dopyte. Znamená to, že aj drobná zmena ceny môže mať naozaj obrovský dopad na trh. Spoločnosti často tento jav využívajú tak, že keď vstúpia na trh, znížia ceny, aby udusili svojich konkurentov. Spoločnosti zároveň berú na vedomie to, že Ázia je obrovský kontinent s veľkou populáciou. Výrobcovia si teda môžu dovoliť znížiť cenu, ak sa ich tovar bude brať v obrovskom množstve.

Zaujímavou stratégiou je ale aj to, že cieľom čínskych spoločností nie je zarobiť na samotnom smartfóne. Ich zariadenia totiž prichádzajú so zabudovanými reklamami a predinštalovaným hardvérom. Ak sa im podarí dostať ich zariadenie do rúk čo najviac ľuďom, reklamy im prinesú očakávaný zisk.

Čínske smartfóny dominujú v Ázii, no svoje miesto si získavajú aj inde vo svete. Za nízku cenu dostanete naozaj kvalitné zariadenie, ktoré však prichádza s nedostatkami. Tým hlavným sú reklamy priamo v softvéri, ktorých sa len tak ľahko nezbavíte. Ďalším je predinštalovaný softvér, ktorý na lacnejších zariadeniach neviete odstrániť a bude vám zaberať pamäť. Zároveň sa objavili podozrenia, že čínske značky špehujú na svojich zákazníkov, čo je faktor, ktorý sa oplatí pred kúpou zvážiť.

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy
Close
Close