Pre riaditeľa Xiaomi nie sú už prioritou smartfóny. Do ktorej oblasti podnikania spoločnosti Lei Jun vloží svoju energiu?

V Xiaomi došlo k zmene organizačnej štruktúry. Lei Jun, hoci bude aj naďalej šéfom, tak pod svoj patronát si berie jednu z najmladších divízií spoločnosti.

CEO Xiaomi Lei Jun
Zdroj: YouTube (Xiaomi)

Pre mnohých, keď sa povie Xiaomi, tak nás napadnú smartfónu. Ide o oblasť podnikania, v ktorej čínsky gigant dominuje, ale nejde o jediný segment podnikania spoločnosti. Xiaomi je už dlhú dobu spoločnosťou, pod ktorej krídlami vznikajú aj ďalšie výrobky. Ide o chytré náramky, oblečenie so smart funkciami, notebooky a podobne.

Vo všeobecnosti, hoci Xiaomi má viacero riaditeľov, tak na ich čele dlhodobo stojí Lei Jun, pod ktorého patronát patrili najmä smartfóny. To sa najnovšie mení, odhaľuje interný list spoločnosti určený do rúk zamestnancov, na ktorý poukazuje portál Latepost  (via mundoxiaomi.com).

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Xiaomi mení organizačnú štruktúru

Interný list spoločnosti bol distribuovaný 30-tisícom zamestnancom, v ktorom vedenie spoločnosti poodhalilo novú organizačnú štruktúru. Pozrime sa na hlavné zmeny, ktoré nastali.

Oddelenie Business Middle Platform, ktorého kontrola pripadala priamo Lei Junovi, sa stalo súčasťou oddelenia Informačných technológií a jeho šéfom je teraz Wang Xiang, jeden zo zakladajúcich členov a súčasný prezident spoločnosti. Ide o oddelenie, ktoré je zodpovedné za operácie súvisiace s majetkom spoločnosti.

Ďalšia zmena nastala v súvislosti s divíziou Youpin a oddelením softvéru. Ide o oddelenia spoločnosti, ktoré rovnako viedol Lei Jun. Oddelenia boli zlúčené do Xiaomi China a teraz fungujú výlučne pod záštitou divízie smartfónov. Na čele tejto divízie stojí Lu Weibing. V konečnom dôsledku, Weibing je zodpovedný za najväčšiu časť spoločnosti. Vedúcim mobilnej komunikácie je Adam Zeng Xuezhong, ktorý bol v minulosti generálnym riaditeľom ZTE. K spoločnosti Xiaomi sa pripojil približne rok dozadu.

Organizačných zmien sa dočkali i regionálne divízie spoločnosti. Tie boli zlúčené do Medzinárodného obchodného oddelenia, ktoré sa stalo súčasťou Predajného oddelenia, na ktorého čele stojí Xaing Zheng.

Tieto organizačné zmeny majú niekoľko cieľov. Jedným z nich je, aby sa Xiaomi stalo v dohľadnej dobe 3 rokov číslom jedna na trhu so smartfónmi.

Čo bude robiť Lei Jun?

A čo bude mať na starosti Lei Jun? Účelom organizačných zmien spoločnosti má byť i to, aby došlo k uvoľneniu kapacít Lei Juna. Dôvodom je, že svoju energiu bude sústreďovať  do oblasti automobilov. Hoci bude aj naďalej šéfom spoločnosti, ktorému sa bude zodpovedať zvyšok vedenia Xiaomi, tak on bude mať na starosti divíziu s autami. Len pre pripomenutie, Xiaomi nedávno začalo s výstavbou svojej továrne na automobily, ktorej kapacita je 300-tisíc áut ročne a zároveň Xiaomi prezradilo, že rok 2024 bude pre spoločnosť zlomovým. Dôvodom je, že v tomto roku by sme potenciálne mohli vidieť na trhu prvý automobil s logom Xiaomi.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre