Spravodajstvo

Poznáme dáta o predajoch smartfónov za 1. kvartál 2020. Čísla s výnimkou Xiaomi a Realme nikoho nepotešia

Väčšina výrobcov predala menej smartfónov ako rok dozadu. Výnimkou sú Xiaomi a Realme

Spoločnosť Counterpointresearch, ktorá dlhodobo monitoruje trh s mobilnými zariadeniami v priebehu dnešného dňa zverejnila report, v rámci ktorého prezrádza, koľko smartfónov bolo predaných za 1. kvartál tohto roka. Čísla takmer nikoho nepotešia.

„Vrátili sme sa do roku 2014“

Podľa zverejnených dát mobilný priemysel zaznamenal dvojciferný prepad trhu. Konkrétne bolo predaných o -13% zariadení menej, ako tomu bolo v rovnakom časovom období minulého roka. Celkovo bolo podľa štatistík predaných menej ako 300-miliónov smartfónov. Len pre porovnanie, takéto čísla sme naposledy dosiahli v roku 2014, teda 6 rokov dozadu.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Dáta spoločnosti ďalej odhaľujú, že najväčší prepad zariadení zaznamenala spoločnosť Samsung, ktorá predala o 14-miliónov zariadení menej, ako tomu bolo rok dozadu. V celkových číslach spoločnosť predala  59-miliónov smartfónov. Spoločnosť tak celkovo dodala na trh 20% zariadení. Huawei celkovo predal 49-miliónov smartfónov a prvú trojicu uzatvára Apple so 40-miliónmi predaných zariadení. Na druhej strane, radosť môže mať spoločnosť Xiaomi, ktorá podľa dostupných dát predala približne o 2-milióny smartfónov viacej. Ďalším skokanom bola aj spoločnosť Realme, ktorá predala o takmer 4,5 milióna smartfónov viac. Kompletné štatistiky najväčších výrobcov smartfónov si môžete pozrieť nižšie.

Counterpoint research_pocet predanych smartfonov 1 kvartal 2020
Zdroj: counterpointresearch.com

„…Spotrebitelia sa v týchto neistých časoch pravdepodobne zdržia mnohých významných nákupov, nad ktorými budú viac premýšľať. To znamená, že nákupné cykly sa pravdepodobne predĺžia. Karanténne opatrenia vo väčšine častí sveta sa striedavo rušia, čo bude znamenať, že bude dlho trvať, kým sa maloobchodná činnosť úplne obnoví. Okrem toho aj po ukončení blokád pravdepodobne dôjde k zmenám v štruktúre spotrebiteľských výdavkov. Pravdepodobne budú viac uprednostňované online kanály a pravdepodobne dôjde k posunom v distribúcii cenových pásiem, keď sa niektorí spotrebitelia rozhodnú pre lacnejšie zariadenie, čo by mohlo viesť k zníženiu celkových výdavkov. Zároveň OEM výrobcovia sa budú musieť sústreďovať viac na omnichannelskú stratégiu (pozn. redakcie: ide o stratégiu viacerých kanálov, prostredníctvom ktorých budú predávať produkty). Maloobchodníci budú tiež musieť nájsť spôsoby, ako osloviť svojich spotrebiteľov digitálne…“ hovorí Tarun Pathak, spoločník a riaditeľ spoločnosti Counterpoint Research

via gsmarena.com

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close