Pracovné ponuky
APLIKÁCIE A HRYSpravodajstvo

Používate WhatsApp? Facebook údajne mení plány týkajúce sa zobrazovania reklamy v tejto službe

Facebook údajne upustil od plánov zavedenia bannerovej reklamy naprieč celým rozhraním WhatsAppu. Neznamená to však, že služba bude „zadarmo“.

Reklama ja najčastejším spôsobom ako monetizovať online služby. Stretávame sa s ňou na webových stránkach, na sociálnych sieťach ako aj v aplikáciách. V súčasnosti jednou z najpopulárnejších platforiem na komunikáciu naprieč celým svetom je WhatsApp, kde reklám je ako šafranu, zatiaľ. To sa však malo podľa plánov spoločnosti Facebook, ktorá prevádzkuje WhatsApp v budúcnosti zmeniť. Pôvodne sa hovorilo o tom, že v aplikácii sa objaví bannerová reklama naprieč celým rozhraním. Portál 9to5mac.com však prišiel so správami, ktoré hovoria, že spoločnosť od pôvodných plánov upustila, a rozhodla sa pre inú a menej agresívnu formu monetizácie.

Podľa aktuálnych správ spoločnosť minimálne pozastavila, ak nie kompletne upustili od plánov zavedenia bannerovej reklamy naprieč celým rozhraním aplikácie. Dôvodom je, že by to pravdepodobne malo negatívny dopad na používateľskú základňu. Neznamená to však, že sa Facebook rozhodol poskytovať túto službu bez toho, aby na tom reálne zarábal. Podľa dostupných informácií spoločnosť plánuje využiť silnú používateľskú základňu na to, aby nadviazala širšiu spoluprácu s firmami, ktoré využívajú WhatsApp. Práve tu by mal byť hlavný zdroj príjmov platformy.

„Toto úsilie je teraz na „vybudovanií funkcií zarábania peňazí, ktoré firmám umožnia komunikovať so zákazníkmi a lepšie riadiť tieto interakcie.“

Okrem toho však spoločnosť plánuje zaviesť reklamu aj do služby Status (pozn. redakcie: fungovať by mala podobne ako v prípade Instagramu).

„Toto úsilie je teraz na ľade (pozn. redakcie: zavedenie bannerovej reklamy). Spoločnosť plánuje v určitom okamihu zaviesť reklamy do služby Status, “ uvádza sa v správe.

Mimochodom, téma reklám v platforme WhatsApp, ktorú pôvodne inicioval Facebook mala vy minulosti rozhádzať vedenie spoločnosti a to až do takej miery, že Jan Koumom a Brian Acton, zakladatelia WhatsAppu, opustili spoločnosť.

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy

Martin Borko

Som zakladateľom portálu Vosveteit.sk, ktorý dnes patrí medzi väčšie technologické webové stránky na Slovensku.
Close
Close