Polícia v Indii zatkla 24 falošných pracovníkov technickej kontroly Microsoftu

Zdroj: Pixabay.com

Podvody v oblasti technickej podpory sa stávajú čoraz bežnejšou záležitosťou ako u nás, tak aj vo svete. Ich najväčší rozmach bol ale v posledných rokoch zaznamenaný najmä v Indii, kde sa ľudia stretávajú s týmto fenoménom veľmi často. Prípadov podvodných telefonátov a krádeží na diaľku sa v Indii v posledných mesiacoch objavilo až toľko, že na ne musel upozorniť samotný zástupca spoločnosti Microsoft India, Nripendra Kashyap.

Zadržaných bolo až 24 pracovníkov falošnej podpory

Na základe sťažnosti podanej samotným zástupcom Microsoftu, bolo v centre Dillí vystopovaných hneď niekoľko falošných pobočiek podpory spoločnosti Microsoft. Všetky pobočky mali jedno spoločné – propagovali falošné bezpečnostné problémy, ktoré následne opravovali za sumu od 100 do 500 dolárov.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Razia sa udiala počas pracovných hodín call centra

Podľa správy tamojšej polície, bola razia na falošné centrá podpory vykonaná počas pracovných hodín samotného call centra. Polícia mohla vďaka tomu ihneď zadržať až 24 pracovníkov tohto call centra, no taktiež zhabala všetky materiály, napríklad ako „výcvikové“ dokumenty technickej podpory, falošné kontroly technickej podpory pod menom Microsoft Tech support, záznamy hovorov, ako aj ich prepisy.

Celý proces okradnutia používateľov bol naozaj primitívny

Spoločnosť Microsoft India po vykonaní razie uviedla aj presný spôsob, akým falošné centrá podpory okrádali bežných zákazníkov. Samotný akt je naozaj primitívny, no bohužiaľ, aj na takéto praktiky dokážu ľudia v dnešnej dobe naletieť. Akonáhle zákazník omylom kontaktoval falošné call centrum spoločnosti Microsoft, bol presmerovaný na webové stránky, ktoré boli doslova zamorené pop-up správami o tom, že je ich počítač ohrozený. Pracovník falošnej technickej podpory následne požiadal o vzdialený prístup, aby mohol daný „problém“ odstrániť. Počas procesu ale používateľov zapísal do predplatného programu, ktorý mal fungovať ako akýsi antivírus, ktorý ich pred ďalším napadnutím ochráni. To ale nebol jediný spôsob kradnutia peňazí. Pracovníci falošnej podpory v niektorých prípadoch pristupovali aj ku totožnostiam samotných používateľov, poprípade aj k ich informáciám o účtoch a financiách. V krajných prípadoch inštalovali aj škodlivý softvér, ktorý bol následne diaľkovo ovládaný na ukradnutie citlivých informácií.

Zdroj: neowin.net, úvodný obrázok (Pixabay.com)

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre