SpravodajstvoXiaomi

Pokúša sa Xiaomi obmedziť váš prístup k informáciám? Záhadný súbor má celkom jednoduché vysvetlenie

Nedávno čelila spoločnosť Xiaomi škandálu, kvôli údajnému blacklistu citlivých tém. Ako je to so súborom naozaj?

Spoločnosť Xiaomi je momentálne jednotkou na trhu smartfónov, no nedávno čelila ostrej kritike. Centrum pre kyberbezpečnosť v Litve totiž varovalo, že zariadenia spoločnosti Xiaomi majú možnosť cenzúry, píše portál Xda-Developers.

Určite ste už zachytili správy o takzvanom Blackliste, alebo aj čiernom zozname. Existuje podozrenie, že smartfóny od Xiaomi sťahujú súbor s názvom MiAdBlacklistConfig. V tomto súbore sa majú nachádzať rôzne frázy, či už ide o mená, informácie o náboženských, sociálnych, alebo politických hnutiach, či rôznych tituloch. Podľa správ sa má na zozname nachádzať 449 záznamov.

Ak tento súbor zhodnotí, že obsah na internete obsahuje frázy, ktoré sú na čiernom zozname, jednoducho takýto obsah zablokuje. Niektorí sa nechávajú počuť, že takýto súbor ohrozuje slobodu informácií. Spoločnosť varujú, aby sa čo najrýchlejšie zbavila zariadení Xiaomi a v budúcnosti sa vyhla nákupom od tejto značky. Je však tento súbor naozaj rizikom?

Ide o zvláštny súbor na ktorom boli naozaj objavené názvy náboženských, či politických skupín, no okrem toho sa tam našlo omnoho viac. Pôvodné správy tvrdili, že je v súbore 449 záznamov, no portál Xda-Developers našli až 2210 záznamov. Na blackliste sa v drvivej väčšine nachádzajú výrazy, spojené so se*om, pornom, alebo inými značkami smartfónov.

Objavil sa ale aj záznamy o Tibete, Hong Kongu a Číne. Objavili sa ale aj záznamy o Xiaomi. Ak by sa spoločnosť rozhodla blokovať určité témy, prečo by do blacklistu pridávali svoju vlastnú značku? Zároveň sa zistilo aj to, že kód, ktorý spúšťa blacklist nie je aktívny v zariadeniach pre Európsku úniu. Hlbšia analýza odhalila, že tento zoznam môže byť využívaný na filtrovanie reklamných ponúk.

Filtrovanie reklám

Ukázalo sa, že Xiaomi malo v minulosti naozaj vážny problém, čo sa týkalo filtrovania reklám. V roku 2019 sa dokonca spoločnosť zaprisahala, že odstráni všetky vulgárne reklamy a zabráni ich zobrazeniu. Hoci spoločnosť viedla krutý boj, aj dnes sa nájdu užívatelia, ktorým vyskočí nie úplne vhodná reklama.

Medzi zápismi v blackliste sa objavujú aj veľmi špecifické frázy, ktoré vyzerajú, akoby spoločnosť cielila na nejakú konkrétnu reklamu. Najpravdepodobnejší scenár je ten, že spoločnosť vytvorila zoznam kľúčových fráz, ktoré by jej pomohli odfiltrovať všetky neslušné reklamy. Samozrejme, existujú dohady, že do budúcna by tento zoznam kľudne mohol byť použitý na filtrovanie relevantného obsahu. Nič to ale nemení na tom, že práve dnes je názov súboru strašidelnejší, než jeho funkcia.

„Xiaomi nikdy neblokovala a ani nebude blokovať nikoho, kto používa naše smartfóny. Xiaomi si váži a rešpektuje všetky práva našich zákazníkov,“ vyjadrila sa spoločnosť Xiaomi.

Nie je teda vôbec žiadny dôvod na obavu. Nie je známe, čo môže priniesť budúcnosť, no dnes je nepravdepodobné, že by sa Xiaomi snažila obmedzovať to, k čomu máte prístup.

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy
Close
Close