AutáSpravodajstvo

Nová Škoda Fabia je predstavená. Čo všetko prináša?!

Nová Fabia je na svete. Pozrite si veľký prehľad toho, čo prináša.

Škoda vo všeobecnosti patrí medzi populárnych výrobcov áut a to nielen v našom regióne. Jedným z vôbec najpopulárnejších modelov, je Fabia. Tá sa dočkala v týchto dňoch novej generácie, ktorá prináša viacero prvkov z vyššej triedy a vylepšení v porovnaní s 3. generáciou modelu tohto automobilu.

Modulárna platforma MQB A0 zohrala kľúčovú úlohu

Škoda prostredníctvom tlačovej správy hovorí o kľúčovej úlohe platformy MQB A0. Vďaka nej sa podarilo vytvoriť bohatší priestor pre pasažierov. Netýka sa to však len vnútorného priestoru, ktorý narástol, ale aj navonok. Nová Fabia totiž prekonala symbolickú hranicu 4-metrov. Konkrétne narástla na 4 108 mm. Batožinový priestor rovnako získal na objeme. Konkrétne hovoríme o 380-litroch, čo predstavuje zvýšenie objemu o 50-litrov v porovnaní s 3. generáciu Fabie.

skoda_fabia_rozmery
Zdroj: Škoda Auto

„Štvrtá generácia modelu FABIA predstavuje ďalší krok vo vývoji emocionálneho dizajnového jazyka značky ŠKODA. Vďaka novým proporciám pôsobí náš základný model oveľa športovejším a vyzretejším dojmom. Súčasne nová FABIA na prvý pohľad zosobňuje moderný životný štýl. Základ modelu FABIA sme zámerne nemenili. Ako typický automobil ŠKODA je FABIA funkčný, praktický spoločník na každodenné jazdenie.“  opisuje Škoda exteriér predstavenej Fabie.

Rovnako vynovený bol aj interiér vozidla, ktorý prešiel viacerými zmenami. Hneď na začiatku treba povedať, že nejde len o kozmetické úpravy. Svojím rázvorom 2 564 mm FABIA dokonca prekonáva prvú generáciu modelu OCTAVIA z roku 1996, ktorá mala rázvor 2 512 mm. Šírku interiéru zvýrazňuje symetrická prístrojová doska so samostatne stojacou centrálnou obrazovkou a horizontálne dekoračné lišty v piatich rozličných farbách podľa verzie vybavenia. Ako vyzerá interiér auta, sa môžete pozrieť nižšie na snímke.

„Všetky motory generácie Evo nového modelu FABIA sú ešte úspornejšie ako motory predchádzajúcej generácie. Pri motore MPI, ktorý bol vyvinutý pre koncern Volkswagen a vyrába sa v Českej republike, sa podarilo znížiť spotrebu paliva a emisie a zvýšiť výkon o 4 kW.“ opisuje Škoda výkon novej Fabie.

Škoda ďalej hovorí o 4 verziách motoroch. Ide konkrétne 1,0 MPI EVO (59kW), 1,0 TSI EVO (70kW), 1,0 TSI EVO (81kW), a 1,5 TSI EVO (110kW). Tie sa od seba líšia viacerými vlastnosťami. Ten najslabší, 1,0 TSI EVO má maximálny výkon 59Kw. Maximálny rýchlosť vozidla, ktorú s týmto motorom je možné dosiahnuť, je 179km/h. Zrýchliť z 0 na 100km/h je Fabia s týmto motorom schopná za 15,1 sekundy. Čo sa týka spotreby, tak tá je 5,1 l/100km. Na úplne opačnom konci stojí motor 1,5 TSI EVO, ktorý sa chváli maximálnym výkonom 110kW a maximálnou rýchlosťou 225km/h. Čo sa týka zrýchlenia, tak z 0 na 100km/h, je Fabia s týmto motorom schopná zrýchliť za 7,9 sekundy. Čo sa týka spotreby, tak tá je len 5,6 l/100km.

Nechýba funkcia asistovaného parkovania

Škoda v rámci publikovanej správy okrem iného hovorí aj o nových technológiách. Ide napríklad o funkciu Asistovaná jazda 2.0, či o systém Automatického parkovania.

“ŠKODA FABIA poskytuje vďaka funkcii Asistovaná jazda 2.0 automatickú podporu vedenia automobilu v pozdĺžnom a priečnom smere. Tento na želanie dostupný systém sa dá aktivovať jediným tlačidlom. Asistovaná jazda 2.0 kombinuje okrem iného adaptívny tempomat (ACC), ktorý do rýchlosti 210 km/h automaticky prispôsobuje rýchlosť jazdy podľa vozidla idúceho vpredu, a Asistenta jazdy v pruhoch (Lane Assist).” píše Škoda.

Nova Fabia_AI systemy
Zdroj: Škoda Auto

Okrem iného, čerešničkou na torte je funkcia asistovaného parkovania. Ak senzory Asistenta pre manévrovanie (Manoeuvre Assist) zaregistrujú pri parkovaní pred alebo za vozidlom nebezpečnú prekážku, automaticky vozidlo zabrzdia. Po prvý raz má FABIA aj Rozpoznávanie dopravných značiek a Front Assist s prediktívnou ochranou chodcov a cyklistov.

Špičková konektivita

Škoda v rámci publikovanej správy okrem iného odhaľuje aj bližšie informácie okolo konektivity vozidla, ktorú ocenia mnohí nadchádzajúci majitelia vozidla.

„Pomocou zabudovanej karty eSIM je vždy online, čo umožňuje príjem internetového rádia alebo prístup k rozsiahlym mobilným online službám ŠKODA Connect, ako aj k novým aplikáciám infotainmentu. Vďaka bezdrôtovej technológii SmartLink sa smartfóny dajú pripojiť bez kábla. Nabíjacia priehradka umožňuje indukčné bezdrôtové nabíjanie. Špičkový systém infotainmentu Amundsen sa dá ovládať aj gestami alebo pomocou digitálnej asistentky Laura.“ píše Škoda.

Ako sa vám páči nová Fabia? Dajte nám vedieť nižšie v komentároch.

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy

Martin Borko

Technológie ma fascinujú už niekoľko rokov a to hlavne spotrebná elektronika, ktorá nám dokáže častokrát zjednodušiť každodenné fungovanie. Zároveň však nepohrdnem ani futuristickými technológiami a víziami, o ktorých rád aj píšem.
Close
Close