Netflix zmení algoritmus, ako bude zobrazovať najobľúbenejší obsah. Pôjde podľa vás o zmenu k lepšiemu, či nie?

Netflix zverejnil list pre akcionárov. Odhaľuje nielen finančné výsledky, či najúspešnejšie relácie, ale i to, že zmení algoritmus odporúčaní najobľúbenejšieho obsahu.

netflix uvodny
Zdroj: Netflix

Určite sa vám už stalo, že pri sledovaní služby Netflix, ste zrazu nenašli obsah, ktorý by vás zaujal. Mnohokrát prepadáme zúfalstvu, že sme už videli „celý Netflix“. V týchto situáciách najčastejšie hľadáme inšpiráciu v odporúčaniach služby, ktoré nám radia, aký film či seriál, by sme si mali ešte pozrieť. Častokrát siahame po kategórie 10 najobľúbenejších relácií.

Netflix prekope algoritmus, na základe čoho nám bude odporúčať najobľúbenejšie relácie

List smerom k akcionárom, ktorý bol včera zverejnený spoločnosťou Netflix v súvislosti s štvrťročnými finančnými výsledkami odhalil viacero zaujímavých informácií. Gigant sa opäť pochválil úspechom seriálu Squid Games, ktorý si pozrelo viac ako 142 miliónov používateľov, čo sú mimochodom približne 2/3 všetkých predplatiteľov služby. Spoločnosť rovnako uviedla, že už v prvom týždni sa stal číslom jedno naprieč 94 krajinami sveta vrátane USA.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

„Neexistuje lepší príklad ako Squid Game, jedinečný kórejský príbeh, ktorý sa najprv uchytil v Kórei a potom globálne. Stal sa našou najväčšou televíznou šou vôbec.“ uviedla spoločnosť v publikovanom liste pre akcionárov.

List rovnako dáva do pozornosti aj ďalšie seriály, akým je napríklad 5. séria Money Heist (La Casa de Papel), ktorú si pozrelo 69 miliónov používateľov, či tretiu sériu Sex Education, ktorú si pozrelo 55 miliónov používateľov.

Spoločnosť svojich investorov rovnako upozornila na to, že metrika rebríčku nasledovanejších relácií na základe pozretí za posledných 28 dní, nemusí byť tou najspoľahlivejšou. Preto v blízkej budúcnosti môžeme očakávať zmenu algoritmov, ktoré budú vyhodnocovať obľúbenosť relácií. Namiesto počtu videní, Netflix bude používať počet odsledovaných hodín, ktoré používatelia trávia sledovaním danej relácie. Spoločnosť to rovnako spomenula aj počas konferencie Code 2021.

Finančné výsledky spoločnosti prekonávajú očakávania

Za zmienku rovnako stojí povedať, že spoločnosť v priebehu 3. kvartálu vygenerovala príjem 7,48 miliardy dolárov, čo predstavuje o 16,3% viac, ako tomu bolo v rovnakom období minulého roka. Rovnako, tržby prekonali aj prvý, ako aj druhý kvartál tohto roka. Čistý zisk spoločnosti predstavuje 1,44 miliardy dolárov. Spoločnosti sa darilo aj vďaka tomu, že za posledný sledovaný kvartál pribudlo Netflixu 4,4 milióna platiacich zákazníkov pričom dnes službu aktívne využíva 213,5 milióna používateľov. Mimochodom, ambície spoločnosti do konca tohto roka sú, 222 miliónov platiacich používateľov. Spoločnosť rovnako odhaduje, že sa im podarí vygenerovať v 4. kvartáli ďalších 7,7 miliardy dolárov.

Netflix financne vysledky
Zdroj: Netflix

Ste predplatiteľom služby Netflix aj vy? Dajte nám vedieť nižšie v komentároch.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre