Pracovné ponuky
Excel návodySpravodajstvo

NÁVOD | Nebojte sa kontingenčných tabuľky v Exceli. Tu je návod ako ich vytvoriť

Bojíte sa kontingenčných tabuliek? Nemusíte, jedná sa na prvý pohľad o zložitý nástroj, ale po zoznámení sa s ním zistíte že je to celkom jednoduchý nástroj ktorý vám dokáže ušetriť hromadu času.

Vo všeobecnosti kontingenčné tabuľky slúžia na vytvorenie sumarizácie dát z rozsiahlych tabuliek. Poďme sa teraz spolu pozrieť na praktický príklad zo živote. Vytvorte si podobnú tabuľku ako vidíte nižšie.

Návod ako vytvoriť kontingenčnú tabuľku

  1. Vytvorte si tabuľku.navod-kontigencne-tabulky_1
  2. Vyberte si teraz z ponuky možnosti kartu Vloženie > sekcia Kontingenčné tabuľka > a zvoľte možnosť Kontingenčná tabuľka.navod-kontigencne-tabulky_2
  3. Následne by vám mala vyskočiť tabuľka ako môžete vidieť nižšie, kde zvolíte podľa čoho aké dáta chcete analyzovať. navod-kontigencne-tabulky_34. Práve ste si vytvorili kontingenčnú tabuľku. Mimochodom pre lepšiu prácu s dátami vám dávame do pozornosti pravý bočný panel (viď obrázok) nižšie, v rámci ktorého si môžete vybrať jednotlivé kategórie podľa ktorých chcete dostať výsledný prehľad. navod-kontigencne-tabulky_45. Zároveň nezabudnite na možnosti  filtrovania v rámci samotnej kontingenčnej tabuľky, ktoré ponúka ďalší šikovný nástroj na analýzu výsledkov.navod-kontigencne-tabulky_5Ďalší návod ako efektívnejšie pracovať s Excelom vám prinesieme už čoskoro.

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy

Martin Borko

Som zakladateľom portálu Vosveteit.sk, ktorý dnes patrí medzi väčšie technologické webové stránky na Slovensku.
Close
Close