SpravodajstvoVeda a výskum

NASA práve uverejnila mapu so všetkými známymi exoplanétami, ktoré sme objavili od roku 1991

NASA zverejnila mapu s exoplanétami, ktoré objavila od roku 1991. Je ich viac ako 4000. Najviac z nich objacil Keplerov teleskop

NASA uverejnila mapu s viac ako 4,000 známymi exoplanétami, ktoré sa nachádzajú mimo našej slnečnej sústavy. Na tému upozorňuje portál Futurusim.com.

Hlavný rozdiel medzi exoplanétami a „klasickou“ planétou je v  tom, že zatiaľ  čo Zem, resp. iné planéty obiehajú okolo Slnka, tak exoplanéta obieha okolo inej hviezdy. Prvá exoplanéta vôbec, bola objavená v roku 1988, mapa nižšie, ktorá bola zverejnená na Youtube kanáli APOD Videos, môžeme vidieť všetky exoplanéty objavené od roku 1991. Celkovo ich je 4,003.

Vizualizácie vyššie je impozantnou z pohľadu exponenciálnej rýchlosti, ako objavujeme vonkajšie svety, ktoré sú od nás vzdialené mnoho svetelných rokov. Vo veľkej miere k objavovaniu nových svetov dopomohol Keplerov teleskop, ktorý koncom minulého roka poslala NASA oficiálne do „dôchodku“ po takmer 10 rokoch používania. Dôvodom prečo Keplerov ďalekohľad skončil bolo to, že mu došlo palivo.  Keplerov teleskop bol nahradený James Webb Teleskopom, ktorý by mal letieť do väčších vzdialeností ako svoj predchodca, a zároveň je najväčším teleskopom, aký bol kedy  vytvorený ľuďmi. Len pre zaujímavosť, Keplerov teleskop objavil približne 2,700 planét.

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Tagy

Martin Borko

Technológie sú mojou vášňou, o ktorej nie len hovorím, ale aj píšem už nejaký ten piatok. Som zakladateľom portálu Vosveteit.sk (predtým Windowscentrum.sk), ktorý dnes patrí medzi väčšie technologické webstránky s dosahom viac ako 6000 unikátnych čitateľov denne.