AppleSpravodajstvo

Najhodnotnejšou značkou na svete je aj naďalej Apple. Pozrite sa ako dopadli ďalšie spoločnosti ako Samsung či Huawei

Pozrite si medzinárodný zoznam najhodnotnejších značiek. Prvenstvo obhájila spoločnosť Apple, ktorej hodnota značky je viac ako 234 miliónov dolárov.

Spoločnosť Apple je podľa aktualizovaného rebríčku interbrand.com stále najhodnotnejšou značkou na svete. Okrem toho, že si obhájila svoje prvenstvo, tak a aj podrástla o  9%. Aktuálna odhadovaná hodnota značky spoločnosti je podľa rebríčku 234 miliónov dolárov. Len pre zaujímavosť, hodnota značky Apple v roku 2016 bola „len“ 178 miliónov dolárov. V  prvej desiatky nájdeme ešte ďalších dvoch výrobcov smartfónov, konkrétne spoločnosti Google (2. priečka) a Samsung (6. priečka). Posledným zástupcom z radu mobilných výrobcov medzi 100-najhodnotnejšími značkami je 2. najväčší výrobca smartfónov na svete, spoločnosť Huawei , ktorá skončila na 74. priečke. Odhadovaná hodnota značky Huawei je 6,8 milióna dolárov.

Takto vyzerá rebríček 30 najhodnotnejších značiek na svete

Nižšie si môžete pozrieť rebríček 30 najhodnotnejších značiek na svete. V  zátvorke je uvedené hlavné odvetvie, v ktorom dané spoločnosti podnikajú a číslo predstavuje hodnotu značky v miliónoch, ktoré bolo zaokrúhlené smerom na dol.

  1. Apple (Technológie) 234
  2. Google (Technológie) 167
  3. Amazon (Technológie) 125
  4. Microsoft (Technológie) 108
  5. Coca-Cola (Nápoje) 64
  6. Samsung (Technológie) 61
  7. Toyota (Automobil) 56
  8. Mercedes (Automobil) 41
  9. McDonald (Reštauračné služby) 45
  10. Disney (Média) 44
  11. BMW (Automobil) 41
  12. IBM (Služby pre servis) 40
  13. Intel (Technológie) 30
  14. Facebook (Technológie) 39
  15. Cisco (Služby pre servis) 35
  16. Nike (Športový tovar) 32
  17. Lous Vuitton (Luxusný tovar) 32
  18. Oracle (Služby pre servis) 26
  19. GE (Diverzifikované služby) 25
  20. SAP (Služby pre servis) 25
  21. Honda (Automobik) 24
  22. Chanel (Luxusný tovar) 22
  23. American Express (Finančné služby) 21
  24. Pepsi (Nápoje) 20
  25. P. Morgan (Finančné služby) 19
  26. Ikea (Nábytok) 18
  27. UPS (Logistika) 18
  28. Hermes PARIS (Luxusný tovar) 17
  29. ZARA (Odevy) 17
  30. H&M (Odevy) 16

Interbrand hodnotí obchodné značky podľa 10 faktorov, z ktorých každý považuje za kľúčový pre zákazníkov pri výbere produktov spoločnosti pred produktmi konkurencie. Sú to jasnosť, angažovanosť, správa, pohotovosť, relevantnosť, angažovanosť, diferenciácia, konzistentnosť, autentickosť a prítomnosť.

Via 9to5mac.com

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy

Martin Borko

Technológie ma fascinujú už niekoľko rokov a to hlavne spotrebná elektronika, ktorá nám dokáže častokrát zjednodušiť každodenné fungovanie. Zároveň však nepohrdnem ani futuristickými technológiami a víziami, o ktorých rád aj píšem.
Close
Close