Spravodajstvo

Microsoft obviňuje Google z monopolizácie online priestoru a z narúšania životaschopnosti tradičných médií

Microsoft hovorí, že ak chcete zarobiť na obsahu pomocou reklám naprieč internetom, tak bez nástrojov spoločnosti Google, to nie je možné.

V súčasnosti spoločnosť Google zohráva významnú úlohu v prípade mnohých firiem naprieč rôznymi oblasťami podnikania. Pritom existuje už len málo oblastí, kde neexistuje prienik medzi reálnym svetom a internetom. Dobrým príkladom sú média, ktoré sa postupne presúvajú do online priestoru.

Microsoft kritizuje Google: „Google poškodzuje reklamný priestor“

Zástupca spoločnosti Microsoft, Brad Smith, v rozhovore pre portál bloomberg prezentoval niekoľko zaujímavých myšlienok, ktorými hovoril o negatívnom pôsobení spoločnosti Google na online priestor. Smith hovoril o tom, že Google narúša koncept internetu ako takého, a zhoršil možnosti zárobkov pre tvorcov obsahu.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

„Realita je taká, že Google zásadným spôsobom vysal väčšinu kyslíka z príležitostí pre ľudí, ktorí vytvárajú obsah, aby si skutočne zarobili na živobytie prostredníctvom reklamy,“ uviedol Smith, ktorý je zároveň hlavným právnym zástupcom spoločnosti Microsoft, v rozhovore pre Bloomberg Television. „Je zaujímavé pozrieť sa len na to, čo sa stalo s tým, čo malo byť otvoreným webom – to bol prísľub internetu.“

Diskusia venujúca sa tejto téme začala v súvislosti legislatívou naprieč Austráliou, ktorá núti spoločnosti, ako je napríklad Alphabet Inc.’s Google, či Facebook a ďalších technologických gigantov, platiť tvorcom obsahu za využívanie časti ich obsahu. Konkrétne ide o problematiku toho, že technologickí giganti využívajú naprieč svojimi platformami obsah viacerých médií bezodplatne. Najčastejšie ide o krátke útržky textov, či fotografií. Vo svojej podstate tieto platformy slúžia na to, že posielajú vydavateľom na svoje stránky návštevníkov, ktorí generujú príjem vydavateľom.

Druhým dychom však treba dodať, že okrem toho, že aj naprieč samotnými platformami je prítomná reklama, tak zároveň aj na cieľových stránkach býva častokrát reklama, ktorá je sprostredkovaná technologickými gigantami. Vo všeobecnosti problémom však je, že ľudia sa tieto platformy naučili používať natoľko, že sami od seba, si mnohé z médií neotvoria priamo, ale len sprostredkovane.  V praxi to znamená, že bez platforiem, ako Google Správy, Google Objaviť, Twitter, či Facebook a podobne, média dnes nemôžu riadne existovať a fungovať.

„Bez Google zarobiť na obsahu je takmer nemožné“

Smith argumentuje tým, že v roku 2005, americké spravodajské organizácie vygenerovali tržby v objeme približne 50-miliárd dolárov, pričom v súčasnosti, to už je len okolo 14-miliárd. Preto sa pýta, „Kam zmizli tieto peniaze?“

„Kam zmizli všetky peniaze?“ Je úplne jasné, kam zmizli – včerajšie príjmy spoločnosti Alphabet ukázali, že za jediný štvrťrok zarobili takmer 45 miliárd dolárov z digitálnej reklamy,“ uviedol s odvolaním sa na štvrťročné finančné výsledky spoločnosti. „To, čo Google urobil je, že zásadne zmenil infraštruktúru webu ako takého, takže ak chcete zarobiť peniaze z obsahu založeného na reklame, musíte to urobiť prostredníctvom ich výmeny, pomocou ich nástrojov a platenia peňazí spoločnosti Google a prostredníctvom nej.“

Google na to reagoval obvinením spoločnosti Microsoft zo zapojenia sa do „nahého korporačného oportunizmu“.

Rovnako treba povedať, že diskutovaná legislatíva bude účinnou v obdobnej podobe aj v ďalších regiónoch sveta. Tá vyvoláva hlavne v prípade menších a stredných webových portálov obavy, či Google bude s nimi aktívne spolupracovať. Potenciálnym nebezpečenstvom je, že týmto spôsobom by mohlo dôjsť k tomu, že silné média sa stanú ešte silnejšími a menšia média, jednoducho neprežijú, prípadne budú limitované v ďalšom raste.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close