Microsoft „ide do vojny“. Na mušku si berie hernú platformu Steam

Microsoft vo významnej miere okreše poplatky za sprostredkovanie hier cez Microsoft Store. Podarí sa spoločnosti stiahnuť k sebe vývojárov a hráčov?

Microsoft_logo
flickr.com (Thomas Hawk) (CC BY-NC 2.0)

Spoločnosť Microsoft len niekoľko dní dozadu zverejnila finančné výsledky za prvý kvartál tohto roka. Tie odhalili, že Microsoftu sa náramne darí a jedna z tých najviac ziskovejších divízií, bolo oddelenie Xbox, ktorého príjmy narástli o +34% v porovnaní s 1. kvartálom minulého roka. Vyzerá to tak, že hry ako také, sú čoraz dôležitejšou súčasťou Microsoftu.

Microsoft si bude účtovať menšiu províziu

Najnovšie portál TheVerge upozorňuje na to, že Microsoft mení stratégiu v súvislosti s hrami. Týka sa to však počítačových hier, ktoré sú dostupné prostredníctvom obchodu Microsoft Store. Dôvodom je, že vo významnej miere chce okresať maržu za sprostredkovanie predajov hier. Konkrétne hovoríme o poklese marže z 30% na 12% a to už od 1. augusta 2021.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Táto zmena je samozrejme zlou správou pre konkurenciu, hlavne pre konkurenčnú platformu Steam, ktorá je vo svete počítačových hier aktuálne lídrom. Za zmienku určite stojí však povedať, ako sme už vyššie naznačili, tak zmeny sa dotýkajú len PC hier a nie Xbox titulov, pri ktorých marža zostáva aj naďalej na úrovni 30%.

Zároveň treba dodať, že Microsoft nie je jedinou platformou, ktorá si účtuje 12%. Napríklad Epic Games Store, ktorý prišiel s týmto nápadom oveľa skôr, si rovnako účtuje 12% za sprostredkovanie predaja. Inými slovami, autori hier si môžu prísť až na 88% výnos z každého predaja.

Otázkou zostáva, či sa táto taktika Microsoftu vo finále oplatí. Dôvodom je, že platforma Tima Sweeneyho, teda Steam, aj naďalej zostáva pre hráčov počítačových hier platformou číslo 1. Druhým dychom však treba dodať, že konkurenčné platformy v dôsledku monopolu Steamu, zavádzajú rôzne výhody v prospech koncových spotrebiteľov. Okrem ceny samotných hier, tak napríklad Epic ponúka každý týždeň jednu prémiovú hru zadarmo. Na druhej strane, ak by vývojári znížili ceny hier o časť zníženej marže, tak by to mohlo teoreticky priniesť úspech.

V každom prípade viac informácií sa dozvieme z koncoročnej finančnej správy Microsoftu, či rozhodnutie ohľadne zníženia marže, prinieslo očakávané ovocie v podobe väčšieho množstva hier v Microsoft Store obchode v kombinácii s vyššími príjmami.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre