TECHNOLÓGIE

MasterCard Identity Check zjednoduší on-line nákupy

Existujúci spôsob online overovania identity nakupujúceho môže spotrebiteľa od nákupu na internetových stránkach obchodníkov veľmi rýchlo odradiť. Tento posledný krok môže byť časovo náročný a je preto možné, že si to zákazník ešte rozmyslí a nákup nedokončí. Overenie totožnosti systémom MasterCard Identity Check funguje pomocou biometrických údajov v podobe odtlačku prsta držiteľa karty a zaslaním jednorazového SMS hesla.

„Zákazníci v dnešnej dobe využívajú k nákupu rôzne technologické zariadenia a očakávajú, že platobné transakcie prebehnú jednoducho, rýchlo a bezpečne,“ hovorí Ajay Bhalla, prezident Enterprise Security Solutions, divízie MasterCard, „a systém Identity Check presne toto prináša.“

MasterCard pomocou technológie Identity Check zlepší bezpečnosť online platieb. Použitie technológií a dát sa presunie od spoliehania sa na to, čo spotrebiteľ pozná (heslo), smerom k tomu, čo používa (mobilný telefón alebo iné inteligentné zariadenie) a čím je (biometrické údaje). Stovky držiteľov kariet v Holandsku začali platbu cez biometrické údaje používať už minulý mesiac a podobný testovací proces prebieha aj v USA.

Americké finančné inštitúcie sa budú môcť do systému MasterCard Identity Check zapojiť v polovici roka 2016 a s celosvetovou expanziou systému sa počíta v roku 2017.

Spotrebiteľský prieskum podporil záujem o novú generáciu overovania

Záujem o novú generáciu overovania totožnosti bol potvrdený aj spotrebiteľmi v nedávnom celosvetovom prieskume. Podľa prieskumu spoločnosti MasterCard zabudne 53 % nakupujúcich svoje dôležité heslá minimálne raz týždenne a kvôli ich obnove stratí viac ako desať minút.

Výsledkom je, že viac ako tretina ľudí proces online nákup úplne zruší, zatiaľ čo šesť ľudí z desiatich uvádza, že kvôli obnove hesla napríklad nestihlo kúpiť lístok na rýchlo vypredaný koncert. Viac ako polovica opýtaných by zároveň uvítala možnosť nahradiť heslo niečím pohodlnejším, čo by zabezpečovalo rovnakú úroveň ochrany.

O prieskume

Spotrebiteľský prieskum spoločnosti Norstat bol vykonaný v období medzi 13. a 21. augustom 2015 na vzorke približne 10 000 spotrebiteľov. Zákazníci zo 17 trhov Severnej a Južnej Ameriky, Európy, Afriky, Austrálie, Ázie a Tichomoria sa ich pýtali na otázky spojené s online nakupovaním. Celková vzorka má chybovosť +/- 0,80 % pri 95 % úrovni spoľahlivosti.

Zdroj: tlačová správa

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy

Redakcia

Chceš sa stať redaktorom aj ty? Ak ťa bavia témy technológií a vedy, tak si možno tým správnym kandidátom, aby si sa stal redaktorom nášho portálu. Napíš nám krátku ukážku textu ako píšeš a pošli ju na [email protected] My sa ti ozveme späť
Close
Close