AppleSpravodajstvo

Majitelia európskych telefónov iPhone 6 by za spomalenie mali dostať po 72 dolárov, tvrdí skupina spotrebiteľov

Apple musí čeliť ďalšiemu súdnemu sporu. Odškodnenie zákazníkov ich môže stáť až 180-miliónov €

Kauza z  roku 2017, kedy spoločnosť Apple úmyselne znižovala výkon vybraných modelov smartfónov iPhone, má ďalšiu dohru. Ešte začiatkom roka spoločnosť súhlasila s mimosúdnom vyrovnaním vo výške 25 dolárov za to, že úmyselne spomalili výkon starších modelov smartfónov. Len pre zaujímavosť, Apple po prevalení kauzy obratom ponúkol svojim zákazníkom bezplatnú výmenu batérie. Apple však neznižoval výkon smartfónu pre nič za nič. Dôvodom malo byť, že zariadenia so staršou batériou nedokázali udržať špičkový výkon a mohli spôsobovať softwarové pády smartfónu. Aspoň to tvrdila spoločnosť v čase prevalenia tohto škandálu. Samozrejme, opatrenie v podobe softwarového zníženia frekvencie procesorov sa mnohým nepáčilo. Okrem iného mnoho používateľov v dôsledku nedostatočného výkonu zariadenia, si kúpilo radšej nový smartfón.

„Základom žaloby je to, že zmeny politiky zavedené v tejto verzii pre iOS viedli zákazníkov k presvedčeniu, že ich telefóny boli na konci svojho života, v dôsledku čoho boli nepriamo nútení ku kúpe nových batérií alebo nových telefónov.“ písalo sa v urovnanej žalobe.

Najnovšie tento súdny spor prerástol aj mimo USA, konkrétne do Európy. Na tému upozorňuje portál edition.cnn.com.

Advokátska skupina fungujúca pod spoločnosťou Euroconsumers, hovorí, že nová hromadná žaloba sa dotýka 2-miliónov zariadení v Belgicku, Španielsku, Taliansku a Portugalsku.

Advokátska kancelária najnovšie žiada, aby sa s európskymi zákazníkmi zaobchádzalo rovnako, ako s americkými. Ďalej dodáva, že vyplatené odškodné vo výške, ako dostali americkí zákazníci, sa jej máli. Mimochodom, spoločnosť Apple v priebehu minulého mesiaca zaplatila 113 miliónov dolárov používateľom daných zariadení naprieč 34 americkými Štátmi.

„Žiadame, aby sa s nami zaobchádzalo rovnako spravodlivo a s rovnakou úctou ako k americkými spotrebiteľmi,“ povedal Els Bruggeman, šéf politiky a presadzovania práva spoločnosti Euroconsumers, pre CNN Business.

Skupina uviedla, že pokusy o mimosúdne riešenie problému s Apple boli neúspešné.  V dôsledku toho žiada spoločnosť odškodnenie v priemere 60 EUR (72,30 USD) pre každého spotrebiteľa.

„Ak by sme na súde uspeli, Apple by to malo stáť celkom 180 miliónov EUR (217 miliónov USD), na základe odhadov počtu dotknutých zariadení Euroconsumers.“

Via 9to5mac.com

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy

Martin Borko

Technológie ma fascinujú už niekoľko rokov a to hlavne spotrebná elektronika, ktorá nám dokáže častokrát zjednodušiť každodenné fungovanie. Zároveň však nepohrdnem ani futuristickými technológiami a víziami, o ktorých rád aj píšem.
Close
Close