BezpečnosťSpravodajstvo

Google nebude zobrazovať reklamu na weboch, ktoré šíria konšpiráčné teórie ohľadne COVID-19

Google obmedzí príjmy webstránok, ktoré šíria dezinformácie

Šírenie dezinformácií je vo všeobecnosti považované za zlé a nesprávne, pričom je častokrát prehliadané, boužiaľ. Zatiaľ čo v mnohých prípadoch sa takéto chovania dá čiastočne „prehliadať“, tak v prípade zdravia, môže mať takéto chovanie fatálne následky. Dôvodom je, že zatiaľ čo peniaze a iné materiálne veci sa dajú nahradiť, tak zdravie máme iba jedno. Inými slovami, klamlivé a zavádzajúce tvrdenia v prípade zdravia môžu mať následky, ktoré nie je možné napraviť. Pravdepodobne aj toto vedie spoločnosť Google k tomu, aby obmedzila príjmy prevádzkovateľov webstránok, ktorí šíria falošné správy súvisiace s koronavírusom, ktorý spôsobuje ochorenie COVID-19. Na tému upozorňuje portál Bloomberg.com.

Šírenie dezinformácií bude potrestané

Spoločnosť Google by mala obmedziť zobrazovanie reklám prostredníctvom svojich kanálov na stránkach, ktoré budú šíriť nepravdivé správy a tvrdenia týkajúce sa aktuálnej pandémie spôsobujúce ochorenie COVID-19 už od budúceho mesiaca. Za týmto účelom bude Google využívať nie len automatizované systémy, ale aj tímy ľudí, aby identifikovali potenciálne škodlivý obsah.

Podľa zverejnených informácií spoločnosť Google už stihla odstrániť viac ako 200-miliónov reklám v dôsledku novej politiky, ktoré využívali chaos spôsobený aktuálnou pandémiou.

„Zavádzame ďalšie bezpečnostné opatrenia rozširovaním našich pravidiel týkajúcich sa škodlivých zdravotných tvrdení pre vydavateľov aj inzerentov tak, aby zahŕňali nebezpečný obsah týkajúci sa zdravotnej krízy, ktorá je v rozpore s vedeckým konsenzom,“ uviedol hovorca spoločnosti Google.

V praxi to bude znamenať, že Google obmedzí príjem stránok z reklám, ktoré šíria obsah, ktorý je v rozpore s „autoritatívnym vedeckým konsenzom“. Zahŕňa to napríklad nepravdivé teórie o pôvode, ďalej že vírus bol vytvorený ako biologická zbraň, alebo že bol financovaný vládami a podobne. Google si však posvieti aj na samotných inzerentov, ktorí držia dezinformácie „pri živote“, ktorých reklama bude rovnako prechádzať kontrolou.

Zároveň treba dodať, že spoločnosti, ktoré budú opakovane porušovať pravidlá, tak im bude môcť byť zakázané kompletné využívanie platforiem spoločnosti.

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy

Martin Borko

Technológie ma fascinujú už niekoľko rokov a to hlavne spotrebná elektronika, ktorá nám dokáže častokrát zjednodušiť každodenné fungovanie. Zároveň však nepohrdnem ani futuristickými technológiami a víziami, o ktorých rád aj píšem.
Close
Close